Ik heb mijn allereerste kitten "Elmo" van nu 10 weken oud. Ik heb hem nu een week en hij is werkelijk een schat van een kitten. Bij thuiskomst heb ik hem in een aparte kamer gezet waar hij zich veilig kan voelen met eten en drinken en speeltjes. Oftwel hij heeft een kamer waar alles in staat wat hi maar wil.
Maar na thuiskomst kwam hij al binnen een half uur naar me toe om geknuffeld te worden en was nergens bang voor. Hij ging zelfs mijn baard likken
Maar nu het probleem!!
Hij wil absoluut geen brokjes eten. Geef hem zoals hij vanaf zijn eerste vaste voeding wiskas natvoer. En dat is hij dus alleen gewend. Heb hem nu al twee keer geprobeerd alleen brokjes te geven (wiskas en ander merk) maar daar moet hij absoluut niks van weten. Ook kittenmelk moet hij niks van hebben. Zelfs snoepjes van allerlei merken die niet vloeibaar/zacht zijn moet hij niks van hebben. Maar als het vloeibar3 snack is is hij niet te houden. En als hij honger heeft en er staat geen natvoer dan blijft hij de hele tijd maar ruiken of er iets anders in zijn bakje al zit. En als hij echt honger heeft eet hij een paar brokjes maar in 24 uur tijd heeft hij dan maar een paar brokjes gegeten wat niks voorstelt en hij kijkt me dan de hele tijd aan om aan te geven dat hij natvoer wil. En vandaag weer geprobeerd en uiteindelijk zwicht ik omdat hij dan zo verzwakt en en hulpeloos over komt dat mijn hart breekt van schuldgevoel. Ik heb geprobeerd de brokjes met wat lauw water te mengen maar dat moet hij al helemaal niet. Zelfs niet als ik het met wat van zijn favoriete natvoer meng moet hij het gewoon niet hebben. Heb werkelijkwaar alles geprobeerd wat ik online kon vinden als advies. Hij wil alleen natvoer klaar punt uit!!
De reden waarom ik hem op de brokjes wil/moet krijgen is omdat ik ook wel eens de hele dag weg ben of zelfs 2 dagen. Het zal niet vaak voor komen maar hij moet niet van mij de hele dag afhankelijk zijn voor zijn voer. Ik wil een automatische voerbakje kopen en dat kan ook alleen met brokjes. En natvoer zodra het een paar uur heeft gestaan wil hij er al niks van weten. Alles moet vers
Ik begrijp dat hij nog jong is maar ben bang dat ik hem nooit op de brokjes krijg. En ik wil en kan hem niet uithongeren om hem te dwingen ook brokjes te eten. Ik heb nu zowat alles geprobeerd wat ik online kon vinden om hem over te zetten op brokjes. Ik weet dat het tijd kost maar hij wil gewoon wat ik ook doe niks van brokjes weten. En als ik hem zo lusteloos en enorm aanhankelijk in mijn armen heb van de honger dan breekt al snel mijn hartje en geef ik hem zijn natvoer en dan gaat hij in de aanval op zijn eten alsof hij een jaar niet gegeten heeft. Hij zeurt eigenlijk helemaal niet om eten. Hij is gewoon enorm suf en aanhankelijk en wil tegen me aan liggen.
Help wat kan ik doen zonder hem pijn te doen door hem uit te hongeren??
Alvast dank.
Groetjes,
Nabil