Mijn beide katjes van 2,5 jaar oud (broer en zus) hebben beiden een virale darm-/maaginfectie.
Is begonnen met diarree bij onze kattin, niet meer eten, overgeven, kwijlen. 2 dagen erna is het ook begonnen bij haar broer.
We hebben al 2x bij de dierenarts gezeten en de nodige medicatie is opgestart (Cerenia, iets tegen krampen, pijnstilling, B12 injectie en AB ingespoten).
Maar aangezien onze kattin al 2 dagen niet meer eet, moet ik haar dwangvoeren. Op zich geen probleem, ik weet hoe ik het moet doen. Probleem is alleen dat zij verschrikkelijk kwijlt van het moment ik begin te voederen. Alles vliegt in het rond. Ik probeer het rustig verder te doen, maar het kwijlen blijft. Ik ben dus bang dat er niet voldoende voeding in haar mondje gaat door het kwijlen.
Iemand ervaring mee hoe ik het kwijlen kan verminderen? Ze is ook gewoon verschrikkelijk misselijk. Want zelfs zonder dwangvoeding begint ze met momenten te kwijlen, ondanks de cerenia. Maar zo blijft het natuurlijk een cirkeltje. En het is al 4 dagen bezig bij haar, dus er moet dringend beterschap komen.
Alle tips welkom