Ik heb sinds 3 a 4 weken 2 kittens (nu bijna 7 maandjes oud) in huis genomen. Deze heb ik van iemand overgenomen die ze helaas niet meer voldoende zorg kon bieden. Dit zijn 2 europeese kortharen.
Bij de vorige eigenaar kregen ze 'Felix' brokken en ik ben nu sinds een halve week overgestapt op 'Almo Nature' brokken. Dit op advies van de dierenwinkel. Uiteraard meng ik dit nog met de oude brokken om ze er langzaam aan te laten wennen.
Echter hebben beide kittens regelmatig diarree. Enkele keer is er normale/goede ontlasting aanwezig in de kattenbak. Ik ga ontlasting onderzoek laten doen bij de dierenarts maar de afspraak staat helaas pas op 7-1-2021 i.v.m. de feestdagen.
Verder merk ik niets aan beide poezen. Ze zijn beide nog volop actief, eten en drinken goed, en zijn aanhalig etc. en hebben volgensmij verder nergens last van. Ook kan ik geen slijm/bloed en/of wormen in de ontlasting zien. De kittens zijn 29-11-2020 voor het laatst ontwormt.
Wat is jullie ervaring? Is dit enkel door de voeding? Of zal ik moeten kijken of er een andere dierenarts eerder beschikbaar is?
Ik merk dat ik mij nogal zorgen kan maken om beide poezen.
Graag hoor ik jullie ervaringen hiermee