Afgelopen maandag heeft mijn kitten (inmiddels 16 weken oud) de 2e vaccinatie gehad tegen niesziekte en een pipetje tegen wormen+vlooien. Hij at op dat moment al wat slecht, vermoedelijk omdat hij de brokjes niet lekker meer vond, en in de dagen daarna is hij langzaam aan steeds slomer geworden en steeds minder gaan eten totdat hij donderdag echt duidelijk ziek was. Hij heeft toen bij de dierenarts een spuitje gekregen tegen de koorts, waarna hij kort volledig opleefde. Inmiddels is hij nog niet de oude maar hij eet in ieder geval wel al weer wat en heeft regelmatig korte oplevingen waarbij hij weer even wil spelen.
Nu zei de dierenarts dat de kans groot is dat dit FIV is, aangezien hij uit een asiel komt. Ze zei het vrij nonchalant dus ik dacht dat dat niet zo'n probleem zou zijn, maar als ik er nu op Google klinkt dit toch echt vrij heftig.. Ik moet er echt niet aan denken dat dit lieve katje een heel leven van infecties en ziektes voor zich heeft..
Wat enige hoop gaf is dat ik veel lees dat de ziekte zich pas na grofweg 5 jaar uit, wat het onwaarschijnlijk maakt dat Yuki hier al met 15-16 weken ziek van is geworden? Misschien komt het wel doordat hij die vaccinatie kreeg terwijl hij mogelijk nog wat niesziekte had (het was een week uitgesteld, maar de weinige symptomen die hij had - niezen en vies in ooghoekjes - waren nog niet volledig weg), en dat in combinatie met net een week antibiotica en zo'n pipetje lijkt me ook vrij heftig voor zo'n beestje?
Wat denken jullie? Zou het kunnen dat hij nu bijna een week later nog ziek is van de vaccinatie of heeft arme Yuki aids?