Ik ga nu dan toch eens de stoute schoenen aantrekken en hier een berichtje plaatsen voor het probleem waar ik mee zit, ook omdat ik via de zoekfunctie hier niet echt iets over kan vinden...
Ik heb een hele lieve kat, die dit jaar 15 jaar wordt.
Sinds eind april dit jaar loop ik bij de dierenarts met hem omdat hij jeuk aan zijn oortjes heeft, maar erger nog, zijn gedrag is veranderd;
Hij bivakkeert bijna de hele dag in de badkamer, en dan specifiek ook IN bad (zonder water te verstaan). Of hij ligt/zit op de badrand, óf op het kleedje, en ik heb nu maar een krabpaaltje met ligplekje neergezet, omdat hij ook graag uit een bekertje van de wastafel wil drinken en hij dan makkelijker erop komt (ja, je hebt alles over voor je poezenkind

Net of hij de koelte opzoekt ofzo... Hij komt wel gewoon uit de badkamer als hij wil eten, of naar zijn bak toe moet (dit staat beneden)...
Tevens met het warme weer de afgelopen periode, wilde hij ook heel graag naar buiten, waar hij dan uren rustig in de schaduw in de tuin ging liggen slapen. Let wel, het is normaal een binnenkat, die alleen als ik buiten kom, ook wel eens naar buiten gaat, verder niet.
Hij reageert verder ook gewoon vrolijk op mij als ik de badkamer binnenkom, en klimt dan op de badrand om bij in de buurt te gaan zitten.
Maar eerder liep hij gewoon door het hele huis, slaapkamers enz, en lag ook gewoon naast me op bed...
Als ik m nu op bed zet, dan springt hij er snel vanaf, en loopt linea recta weer terug naar de badkamer...

De jeuk aan zijn oortjes is behandeld, eerst met een middel tegen oormijt en tegen de jeuk.
Omdat hij al wat ouder is, en in de afgelopen jaren ook wel wat in gewicht is afgevallen, heb ik gevraagd of er bloed geprikt kon worden. Dit is gebeurt, maar hier is niets geks uitgekomen (schildklier, nieren enz).
De afgelopen maand bleek dat hij, eerst links, en daarna rechts een oorontsteking had, welke behandeld is met oorzalf (vreselijk gevecht, ruim 2 weken 2x daags naar dierenarts voor hulp bij zalven)

Ook net ander voer meegekregen om te kijken of het toch een allergische reactie is (de jeuk)...
Ik ben heel benieuwd of er mensen zijn die de gedragsverandering (van het ineens alleen maar in de badkamer (bad) willen bivakkeren) herkennen, dit misschien ook wel eens bij een kat hebben meegemaakt, of dat er jullie misschien een idee hebben van wat er aan de hand zou kunnen zijn? Zou het toch ook met de jeuk te maken kunnen hebben, of zou er nog iets anders kunnen zijn?
Mocht er meer info nodig zijn, dan hoor ik het ook graag...