Ze eet prima, al vind ze sterk ruikend voer niet prettig. Ze doet het heel goed op Carnilove Reindeer brokken en het enige natvoer wat ze wil (blijven) eten is Gourmet Timbaal Tonijn en waar ze niet teveel last mee heeft. Of rauwe kip, maar teveel gaat ook niet goed. En wisselen van voeding gaat ook mis.
Ik heb de hele website van Catmoneo uitgespit op voer wat voor haar goed zou kunnen zijn, maar of ze eet het niet of ze krijgt er toch buikpijn van.
Triggers zijn lactose, veel vet en uiteraard veel onzin toevoegingen. Granen lijken ook niet prettig. Zoete aardappel wat er in de Carnilove reindeer brokjes zit etc. kan ze wel hebben. Maar ze eet niet veel brokjes, ze prefereert natvoer, wat natuurlijk ook beter is.
We hebben inmiddels een echo en bloedonderzoek laten doen omdat ik wilde weten of zij eventueel IBD kon hebben en niet alleen een voedselintolerantie. Uit de echo bleek dat ze verdikkingen en verlies van lagen had. Ik werd gebeld toen ze nog onder narcose was en ze raadden mij aan om meteen een punctie te laten doen omdat ze dachten dat ze lymfoom had,
Daar schrok ik erg van, want ik kom met een relatief gezonde kat, ze is levendig en redelijk op gewicht, ik wilde alleen weten of ze IBD kon hebben. En de uitslagen van het bloed waren nog niet bekend.
Over de punctie wilde ik dus even nadenken, want dat is ook niet zonder risico en ik vond het wel een hele snelle conclusie. Ik kwam tenslotte niet met een doodzieke kat. Ze heeft alleen al heel lang regelmatig krampen na het eten, waarvoor ik een oplossing probeer te vinden. Soms gaat het beter, soms niet.
Voor degene die het interessant vinden kan ik de bloeduitslagen laten zien, maar ook die gaven geen uitsluitsel.
Ze had wel bloedarmoede, plaatjes te hoog, leukocyten te hoog, BASO/EOS (allergische respons te hoog) etc.
Nu moet ik dus beslissen of ik de punctie alsnog wil laten doen, maar ik ben nog niet helemaal klaar voor de lymfoom diagnose.
Vandaar dat ik graag ervaringen hoor van mensen die een kat hebben die een van deze 2 aandoening hebben en wat hun ervaringen hiermee zijn. Welke symptomen en wat hebben jullie gedaan? Hoe gediagnostiseerd?
Ervaring met rauwe voeding geven, dat is mijn volgende stap? KVV of iets?
Ik hoor het heel graag