Hii, daar ben ik weer met een vraag! Maar ik ben gewoon erg benieuwd wat het betekend!
Als onze kleine britse korthaar Andre (13,5 weken) ligt te slapen en ik begin hem te aaien begint hij erg te spinnen, maar daarna ook te mauwen en begint hij om me heen te lopen en geeft soms een heel zacht kopje. (kopjes geven doet hij nog niet zo veel) En dan komt hij op me schoot liggen maar na paar minuten is hij dat weer zat en begint hij weer om me heen te lopen en te mauwen. Tot dat ik weg loop of dat hij zelf weg loopt en soms pas als hij ergens goed kan liggen.
Ik vroeg me af wat bedoeld hij? Hij spint heel hard, dus ik neem aan dat hij het wel fijn vind? Maar hij mauwt ook continue en loopt over me heen en om mij heen.
Bedankt alvast!
Groetjes,
Marijke
Kitten mauwt als ik hem aai
-
- Huiskat
- Zotvanpoezen
- Tijger
Re: Kitten mauwt als ik hem aai
Hij vind het misschien wel eventjes fijn, maar als hij slaapt mag je hem nooit wakker maken om te aaien.
Eigenlijk moet hij zelf komen vragen om geaaid te worden
Eigenlijk moet hij zelf komen vragen om geaaid te worden

viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)
Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
-
- Huiskat
Ohhh nee dat wist ik niet! Maar hij doet het ook als hij bij me zit en ik begin hem te aaien.
Tsja... hij kan zeggen... "lekker, ga door", of "ach, moet dat nou?". Dat is een kwestie van de rest van de lichaamstaal leren. Leuk hé, "kats" lerenZotvanpoezen schreef: 01 jun 2021 13:36 Hij vind het misschien wel eventjes fijn, maar als hij slaapt mag je hem nooit wakker maken om te aaien.
Eigenlijk moet hij zelf komen vragen om geaaid te worden![]()

Bono mag ik wel wakker maken voor een lekkere krabbel op zijn kop hoorZotvanpoezen schreef: 01 jun 2021 13:36 ... maar als hij slaapt mag je hem nooit wakker maken om te aaien.

Spinnen bij een kat wil niet altijd zeggen dat ze iets fijn vinden (bron). Katten die pijn hebben of angstig zijn kunnen bijvoorbeeld ook spinnen. Het is maar even een weetje... want hier denk ik wel dat het om spinnen van tevredenheid gaat.Marijke1998 schreef: 01 jun 2021 13:31 Hij spint heel hard, dus ik neem aan dat hij het wel fijn vind?
Het miauwtje... ja... dat is dus altijd even een kwestie van uitvinden wat hij wil 'zeggen'.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
ja guusje mag ik ook zo kriebelen, die kronkelt half slapend gewoon door. gijs hangt meteen in de lamp van paniek. lekker kats leren inderdaad. ws is hij gewoon lekker met je aan het kletsen. gewoon terug kletsen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie