Ach wat triest!!Russian mob schreef: 08 mar 2021 15:41 Helaas is mijn kat iets meer dan 2 jaar geleden ingeslapen. Ik heb na de status epilepticus nog bijna 1,5 jaar bonustijd met haar gehad tot ze niet meer voldoende stabiel bleef op de medicatie. Dat is een jaar meer geweest dan verwacht. Afgezien van de neurologische klachten was zij verder kerngezond. Als de dierenarts prijzen uit zou reiken, dan was zij er destijds zeker met ‘de meest gezonde senior van de praktijk’ prijs vandoor gegaan. Volgens mij is er uiteindelijk niet heel definitief primair of secundair vastgesteld, omdat de oorzaak ook nog steeds aangeboren kon zijn. De neuroloog neigde naar secundair.
Bedenk wel, prednison geneest niet wat ze eventueel heeft. Het werkt alleen goed om het een en ander te onderdrukken. Bij mijn kat werkte het op het laatst weer goed om epileptische aanvallen veel milder te laten verlopen. Dus dit was toen ingezet om haar de tijd te geven om ingesteld te raken op de verschillende doseringen en combi’s anti-epileptica die we aan het proberen waren. Het was altijd de bedoeling geweest dat het weer afgebouwd werd tot niks.
Uiteindelijk kreeg ze de laatste paar dagen voor ze ingeslapen werd zelfs een hele hoge dosis om het weekend zo aanvalsvrij mogelijk te overbruggen. Die dosis (potentieel schadelijk voor lever) zou ze nooit gekregen hebben als ze na dat weekend niet ingeslapen werd. Het heeft ons in ieder geval een relatief rustig weekend opgeleverd waarin ik fijn afscheid heb kunnen nemen.
Om je toch wat moed in te spreken... ik denk dat prednison zeker nut kan hebben en haar lichaam wat rust kan geven zodat de antibiotica z’n werk kan doen. Ik blijf voorlopig voor jullie duimen.
Gelukkig heb je nog even nog even wat extra tijd met haar gehad. Maar het blijft frustrerend en machteloos om je kindje te zien lijden.
Ja, we weten inderdaad dat de prednison de ontsteking niet zou kunnen oplossen, ergens heb ik misschien de valse hoop dat het de aanvallen tegen zou gaan. Ik ben blij dat ze daarnaast nog antibiotica krijgt, maar we zijn nu een week verder en ik zie nog geen verbetering. Ze wordt alleen gigantisch dik. Ik zei nog tegen mijn vriend het lijkt wel of ze voor me ogen dikker aan het worden is. Dat komt dus door de prednison.
Ik vind het heel lastig, want ze is nog vrolijk, ze speelt met ons, en ze eet en drinkt goed, ze komt nog steeds knuffelen, dus om haar in te slapen vind ik wel wat stappen te ver gaan. Tenzij het echt niet meer anders is en ze om de dag een aanval krijg of wekelijks. Maar dan zou alsnog de eerste stap anti epileptic zijn.
Hopelijk kunnen we de aanvallen minder heftig maken of de tussenpozen verlengen.
Ik snap ook echt niet wat de oorzaak is, en waardoor ze het 1x in de 3 a 4 weken heeft. En ze heeft duidelijk last van haar oor, of de zenuw die daar loopt.
Daarnaast blijft het feit dat ze heel veel schud en krabt en het hoofdje scheef houdt. Allemaal aan de rechtse kant.
Nadat ze de 1e keer ziek werk in 2019, heeft ze pas de eerste aanvallen laten zien in april, en toen pas weer september, en daarna is het 1x in de 3 a 4 weken geworden. Dan vraag ik me af wat gebeurd er dan, komt er vloeistof in het oor? Wordt de druk te groot? Wat gebeurt er dat ze ineens een scheve kopstand krijg en evenwichtproblemen.