Ik ben een vrij nieuwe poezenmama van 2 lieve kittens (poesje en katertje (broer Meeko en zus Ziva), bijna 5 maanden oud).
Mijn kittens zijn afgelopen vrijdag gecastreerd/gesteriliseerd en Ziva heeft een rompertje aangekregen.
Ziva is echter vandaag nog steeds heel 'lui' en doet niet veel. Ze eet en drinkt maar gaat amper op de bak (alleen plassen voor zover ik heb gezien).
Ziva heeft gisteravond wat kleine stukjes garen die van een speeltje af zijn gevallen opgegeten (2 of 3 stukjes van 2 cm denk ik). Ik was ze aan het verzamelen om weg te gooien, maar ik was niet snel genoeg. Ben in de gaten aan het houden of ze poept, maar vooralsnog niks. Dierenarts zegt dat ik het even in de gaten moet houden en als ze morgen ochtend nog steeds niet heeft gepoept en geen energie heeft, we langs moeten komen.
Toen ik het rompertje even uit deed om de wind te checken, leefde ze op en wilde ze wel spelen (lusteloosheid kan dus aan het rompertje gelegen hebben denk ik). Echter zag ik dat er veel haren opgehoopt zaten onder het rompertje (heb ik nu dus haarvrij gemaakt). Na het spelen is ze zich gaan wassen, maar het lijkt wel obsessief wassen. Ze likt de huid rondom de hechtingen (waar haar vacht is weggehaald), die is dus helemaal nat. Ik vermoedde dat ze gewoon kriebel had doordat er haren zaten, dus ben haar gaan borstelen, maar ze blijft likken. Help! Moet ik me zorgen maken?
Alvast bedankt voor de reacties