Mijn kat blaast soms bij het spelen, maar soms ook als hij heel graag eten wil. Ik ben benieuwd of anderen dezelfde ervaring hebben en of je de kat dan inderdaad zo snel mogelijk tot bedaren brengt.
Hierbij wat meer context:
Meestal laat ik mijn kat achter speeltjes aanrennen en dat gaat altijd heel leuk. Maar pas sinds kort speel ik wat vaker met een touwtje (met daaraan cadeaulint). Opzich gaat het er niet eens heel wild aan toe (ik maak het niet heel moeilijk voor hem), maar toch leidt dit op een gegeven moment altijd tot blaasgeluiden tijdens het spelen. Hij lijkt het niet zat te zijn; speelt gewoon door. Maar zelf ben ik wel geneigd om daarna te stoppen met spelen, omdat hij naar mijn idee gewoon te fanatiek is. Omdat hij vaak blaast op de momenten dat hij het speeltje niet vangt (en het dus misschien wel te snel gaat), zou het ook met een soort van machteloosheid samen kunnen hangen... Ik weet het niet, maar het lijkt mij niet goed voor zijn hart

Ik heb wel gelezen dat het ook met pijn te maken zou kunnen hebben. Maar omdat hij dus ook wel eens blaast als hij heel erg graag eten wil, denk ik eigenlijk alleen aan opwinding/machteloosheid.
Voor de liefhebbers meer achtergrond info over mijn kat
Ik heb een heel lieve, knuffelige, ietwat onhandige, gecastreerde binnenkater, die wel erg schrikachtig is. Ik heb hem uit het asiel gehaald toen hij ongeveer 2 was. Hij was weggehaald uit een huis met te veel (16) katten. In het asiel noemden ze hem "erg schuw" (en "een lulletje rozenwater"

Nu, 7 jaar later, is hij nog steeds: eenkennig, houdt niet van drukte (als ik meer dan 1 mens op bezoek krijg, zit hij onder het bed), schrikt snel en intens (vooral van geluiden). Wat ik wel opvallend vond is dat het lang geduurd heeft voordat ik hem hoorde mauwen. Ik denk wel 2 maanden? Toen kwam er een zacht, nogal "krakerige" mauw uit. Zo "ongeolied" dat ik dacht "misschien mauwt hij wel voor het eerst van zijn leven". Tot dan toe had ik hem alleen wel eens horen blazen (grommen hoor ik hem alleen doen als hij echt niet in zijn reismandje wil, wat ook een ramp is voor hem en dus uitmondt in hele worsteling). Inmiddels mauwt hij veel vaker en veel luider, maar nog steeds is het een lelijk ongepolijst geluid

Dus.... ergens zegt mijn gevoel ook dat hij blazen op een verkeerde manier heeft aangeleerd. Misschien omdat mauwen hem van nature veel moeite kost.