Ik heb een grote binnenkat, een oude lobbes van iets meer dan 5 kg (hij is op dieet maar heeft grote botten dus onder de 5 kg gaan we sowieso niet komen). Van krabpalen snapt hij niet zoveel, het is me nooit gelukt om hem "aan de krabpaal" te krijgen. Na het proberen met een traditionele paal heb ik zo'n krabplank voor aan de muur op strekhoogte gekocht maar zelfs na veelvuldig laten zien/catnip/optillen en verplaatsen naar de plank zodra hij aan de bank krabt snapt hij nog steeds niet dat hij niet aan de bank mag zitten.
Ik heb ook een mandje van karton voor hem maar hij is meer een verticale krabber, dus het mandje is nu een slaapplek waar hij héél zuinig op is.
Nu mijn vraag: wat voor meubel/paal/plank raden jullie aan voor een grote, koppige bankkrabber? Ik heb niet veel ruimte en een krabton lijkt me wel compact en een fijne oplossing. Ik zoek ook iets meer "design" (zwart of donkergrijs, geen fluffy stof). Zoiets als dit vind ik heel mooi maar ik denk dat mijn kat hier te zwaar voor is.https://www.krabpaal.nl/krabtonnen/krabton-cuby.html