Even enkele vragen, Ik ga binnenkort mijn balkon uitbreiden zodat de katten naar buiten kunnen. Op dit moment is er al overleg met de aannemer om de deuren aan de zijkant van gaas te laten bouwen i.p.v. glas zodat er voldoende frisse lucht is en het niet "een nieuwe kamer" wordt.
Nu vraag ik me af of gaas (beperkt) aan de voorkant nog nodig is. Gisteren ben ik even gaan kijken bij het kattenpension waar Rick & Anasja soms verblijven en het daar prima naar hun zin hebben. Daar hebben ze alleen aan de 'voorkant' van de ruimte gaas geplaatst, maar dan wel over een breedte van naar ik inschat 5 mtr.
Verschillen zijn er wel. Ik moet, gezien ik in een appartementen complex woon rekening houden met het aanzicht. Ook is mijn balkon op 6 mtr. hoog.
Bij het pension is de buiten ruimte op grondniveau en staat het tussen rijtjeshuizen in. Op mijn balkon heeft de wind vrij spel. Ook heb ik eens iets gelezen over dat bij tocht het weerstand vermogen van een kat zou afnemen?
Concreet, kan ik het laten bij de zijdeuren van gaas en de voorkant van mijn balkonruimte (serre) van glas? Of is het beter om de wind van alle kanten te laten komen en ook aan de voorkant op wellicht bepaalde plekken gaas te laten plaatsen?
Ik voeg even het huidig ontwerp toe ter referentie:

De "Voorkant" is dus voor het hek.
Ik hoop dat jullie goede tips kunnen verstrekken. Het gaat verder niet om de kosten maar uiteraard wel om het welzijn van de katten,