Staart volledig afgebroken
Re: Staart volledig afgebroken
De dierenarts vermoed dat iemand hem aan zijn staart heeft opgetild/weggeslingerd. Er waren geen anderen wonden/breuken/gescheurde nagels oid te vinden. Heel erg triest... Ik wil er het liefst niet te veel aan denken. We zijn blij dat hij vooralsnog bij ons is.
Otis - † Mees - † Sasje
Klinkt als fijne vooruitgang!
Vreselijk....ik dacht meer als het iets van een mollenklem oid was dan kan je er nog iets mee maar het belangrijkste is inderdaad nu dat hij er weer bovenop komt!
Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
Vreselijk, gelukkig gaat het inmiddels wel de goede kant op.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Nou.... Dat zijn darmen goed werken is wel duidelijk. We zijn gestopt met de laxatract want het werd zo dun als diarree. Niet leuk voor Mees en ook niet voor ons. Door de diarree is de katheter een dag eerder verwijderd maar nog steeds kan hij niet zelf plassen.
Vanmorgen is voor de laatste keer een katheter aangebracht. Hij heeft daarbij het medicijn terazosine gekregen om de ongecontroleerde samentrekkingen in zijn plasbuis/plasbuis te laten ontspannen. Dit werkt naar een paar dagen dus vandaar nu nog de katheter. Donderdag gaat de katheter eruit en is het afwachten of hij zelf kan plassen. Als hij zaterdag nog steeds niet heeft kunnen plassen moeten we hem toch in laten slapen
Zijn darmen doen het ondertussen dus wel goed en zelfs zijn anus komt meer op spanning en de reflex lijkt terug te komen... Ik hoop zo dat hij eind deze week kan plassen
.
Vanmorgen is voor de laatste keer een katheter aangebracht. Hij heeft daarbij het medicijn terazosine gekregen om de ongecontroleerde samentrekkingen in zijn plasbuis/plasbuis te laten ontspannen. Dit werkt naar een paar dagen dus vandaar nu nog de katheter. Donderdag gaat de katheter eruit en is het afwachten of hij zelf kan plassen. Als hij zaterdag nog steeds niet heeft kunnen plassen moeten we hem toch in laten slapen

Zijn darmen doen het ondertussen dus wel goed en zelfs zijn anus komt meer op spanning en de reflex lijkt terug te komen... Ik hoop zo dat hij eind deze week kan plassen

Otis - † Mees - † Sasje
Onze poten-duimen draaien op volle toeren, veel sterkte voor jullie!
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
Ik duim voor jullie mee!
Verstuurd vanaf mijn octopus met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn octopus met Tapatalk
Wat een spanning
Heel veel sterkte toegewenst!

Luna (07/2018), Aya (08/2018).
Minou (1983-2000), Witje (1999-2016), Sloeber (19??-2009), Mieke (2007-2018).
Minou (1983-2000), Witje (1999-2016), Sloeber (19??-2009), Mieke (2007-2018).
hij is al van zo ver gekomen, dit moet lukken. we duimen allemaal mee
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Als ‘moeder’ van Meessie ben ik toch wat gaan Google-en over die terasozine. Blijkbaar werkt meloxidyl de terasozine tegen... of wordt de werking van dit medicijn erdoor verminderd. Maar hij heeft nu wel nog die pijnstiller en bijna alle pijnstillers/onstekingsremmers kunnen de werking van terasozine beperken als je zo de bijsluiter leest... Morgen maar even bij de DA navragen.
Heeft iemand van jullie ervaring hoe lang na een grote operatie pijnstilling gegeven wordt?
Heeft iemand van jullie ervaring hoe lang na een grote operatie pijnstilling gegeven wordt?
Otis - † Mees - † Sasje
Tja, hier werd bij buikoperatie gezegd 'geven tot flesje leeg is'. Toen ik opmerkte dat het dan afhangt van gewicht kat hoeveel dagen en dat dat vreemde richtlijn is werd gezegd 10 dagen volgens mij.
Ik duim heel hard dat na alle vooruitgang die is geboekt je hem niet straks alsnog moet laten gaan
Ik duim heel hard dat na alle vooruitgang die is geboekt je hem niet straks alsnog moet laten gaan

Hier moeten we ook blijven doorgaan met de meloxidyl. Het is ook wel nodig qua pijn aan zijn achterste.
Katheter is er een paar uur terug uit gegaan. Zijn urine leek langs zijn plasbuis te lekken waarop het zou duiden dat de terasozine ingewerkt is. Heel erg spannend of er morgen een plasje te vinden is in zijn bench. Als er morgenmiddag geen plasje te vinden is dan probeer ik de blaas leeg te knijpen. Als dat ook niet lukt en er komt geen verandering dan wordt hij vrijdag ingeslapen...
Katheter is er een paar uur terug uit gegaan. Zijn urine leek langs zijn plasbuis te lekken waarop het zou duiden dat de terasozine ingewerkt is. Heel erg spannend of er morgen een plasje te vinden is in zijn bench. Als er morgenmiddag geen plasje te vinden is dan probeer ik de blaas leeg te knijpen. Als dat ook niet lukt en er komt geen verandering dan wordt hij vrijdag ingeslapen...
Otis - † Mees - † Sasje
effe snel kijken of er al nieuws is en mees een plasje heeft gedaan. duimpjes blijven draaien hier voor je dappere vent
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Nog geen plasjes... Zijn blaas voelde ook wel vrij klein nog. Dus de hoop is nog volop aanwezig!
Wel een mijlpaal wat betreft zijn anus.. Vandaag voor het eerst dat hij aanvoelde dat hij moest poepen en daarbij naar de bak gegaan. Dat kontje lijkt echt elke dag te verbeteren.
Voor dat plasje zit ik al de hele dag in zenuwen. Afgesproken vanmorgen met de dierenarts dat we geen blaas gaan leegknijpen maar echt afwachten of hij wordt getriggerd door een volle blaas om te gaan plassen. Hij ligt op dit moment lekker naast me op een stoel terwijl ik aan het thuiswerken ben. Alsof er niks aan de hand is...
Wel een mijlpaal wat betreft zijn anus.. Vandaag voor het eerst dat hij aanvoelde dat hij moest poepen en daarbij naar de bak gegaan. Dat kontje lijkt echt elke dag te verbeteren.
Voor dat plasje zit ik al de hele dag in zenuwen. Afgesproken vanmorgen met de dierenarts dat we geen blaas gaan leegknijpen maar echt afwachten of hij wordt getriggerd door een volle blaas om te gaan plassen. Hij ligt op dit moment lekker naast me op een stoel terwijl ik aan het thuiswerken ben. Alsof er niks aan de hand is...
Otis - † Mees - † Sasje