Ik ben al een poosje aan het nadenken om voor mijn Heilige Birmaan genaamd Dos een nieuw vriendje in huis te halen. De situatie: Dos is 10 jaar en ik heb hem destijds als kitten samen met een Sphynx gekocht. Dat ging prima. Ze sliepen en samen en verzorgden elkaar. Dos was haar overigens af en toe ook wel zat en nam dan even wat me time

Ondertussen zijn we dus twee jaar verder en twijfel ik eigenlijk nog steeds. Het is een kat die redelijk op zichzelf is. Aan de andere kant vind ik hem een beetje lusteloos en hij slaapt veel. Ik woon alleen en ben regelmatig de deur uit en werk een aantal dagen buiten de deur. Ik krijg af en toe het gevoel dat hij eenzaam is en/of zich verveelt. Hij is niet zo van de spelletjes en samen spelen is hij na 10 minuten ook zat.
Wat is wijsheid? Een nieuwe kat erbij is denk ik geen gelopen race qua oplossing (gaat Dos die kat leuk vinden en hij heeft dan niet meer het huis voor zichzelf alleen)en kans bestaat dat die kat dan ook weer weg moet. Ook zielig. Maar als ik het niet probeer weet ik het ook niet. Wie kent het ras goed en heeft een soortgelijke situatie meegemaakt? Of wie heeft er gewoon een 'goed' advies? Wie oh wie wil en kan met me meedenken? Alvast enorm bedankt!!!
Groetjes Danielle