Hopelijk willen jullie met mij meedenken. Mijn seniorkat die over 4 weken 17 wordt is vorige week voor een seniorcheck bij de arts geweest en hieruit bleek dat haar t4 verhoogd is. Haar waarde was 88. De rest bloedwaarden alles binnen normaal. Bloeddruk wel verhoogd.
Nu ben ik begonnen met thiafeline 2,5mg en dit moet dan 2x daags. Ik geef dit met de easypill. Eerste dagen weinig problemen, maar gisterochtend kreeg ik de pil er niet in, gisteravond wel, maar helaas vanochtend weer niet

Mijn voorkeur heeft, na het lezen hier op het forum, de ra jodium behandeling. De kosten vind ik erg hoog, maar zie erg veel voordelen aan de behandeling:
- Geen pillen meer erin proberen te krijgen
- geen eventuele aantasting van nieren etc door langdurig pil gebruik
- schildklier wordt echt aangepakt ipv alleen geremd
Het grote nadeel voor mij is dat ze dus 17 zou zijn mocht ik voor ra jodium behandeling kiezen. Ze moet een week daar verblijven en dat vind ik nogal ingrijpend voor een senior van 17. Ik heb maar over 1 andere seniorkat gelezen die deze behandeling heeft ondergaan die ongeveer haar leeftijd was. Dat was een positieve ervaring.
Wat zijn jullie ervaringen/gedachtes hierover? Een ra jodiumbehandeling ondanks een week stress voor een senior van 17, maar wel grootste kans op mooi resultaat. Of overgaan op Hills Y/D, geen stress van pillen of week op kliniek, maar wel de rest van haar leven zulk voer als enige voer en tevens remming schildklier ipv aanpakken.
Alvast bedankt voor het meedenken!