Ik ben nieuwe hier en zou jullie graag om advies willen vragen. Ik heb wel al rond gelezen hier (ben blij dat ik dit forum heb ontdekt

Ik ben niet een heel ervaren kattenmens maar vind ze ontzettend leuk. Twee maanden geleden was het grote moment eindelijk aangebroken en kregen wij onze eerste kitten. Het is een katertje van nu 16 weken, kruising heilige birmaan. Het is een superlief beestje, heel zachtaardig en voorzichtig en heeft het goed naar zijn zin. Toch denken wij dat het voor hem leuker is om een speelmaatje te hebben, mijn vermoeden werd bevestigd door de verhalen op het forum hier.
Dus morgen komt ons tweede kitten! Een poesje van 9 weken oud. We zijn twee weken geleden wezen kijken en denken dat zij qua karakter goed bij ons katertje past.
Nu mijn vraag: hoe kunnen we het morgen het beste aanpakken? Het plan is nu dat we haar op de slaapkamer laten wennen, en daar voor al haar benodigdheden zorgen. Dan via bijv een washandje geuren van de katjes uitwisselen en het poesje de rest van het appartement laten verkennen als het katertje bijv even slaapt. De fysieke ontmoeting willen we pas na 2-3 dagen doen en dan in fases dus niet te lang bij elkaar en snachts apart. En als ze elkaar ontmoeten ook afleiden met speeltjes mocht dat nodig zijn. Wij hebben een groot balkon met een hele wand ramen van de slaapkamer, het katertje willen we dan ook op het balkon laten (is catproof!) zodat ze elkaar wel al kunnen zien maar nog niet echt bij elkaar zijn.
Ik vind het vooral belangrijk dat het rustig en goed verloopt en ze allebei de tijd krijgen om aan elkaar te wennen!
Lijkt bovenstaande manier jullie een goed idee of hebben jullie nog advies?
En ik las ook nog iets over feliway, dat zou ik kunnen gebruiken bij de introductie, hebben jullie daar ervaringen mee?
Alvast bedank!