Wij hebben sinds november twee noorse boskatten, in augustus worden ze 1 jaar.
Het was allemaal even wennen in het begin (hier heb ik ook al eens over geschreven) maar nu zijn we toch echt gewend aan ze en we zijn erg gek op ze.
Er zijn alleen wel een paar dingen waar ik vragen over heb, en situaties die misschien voor anderen herkenbaar zijn.
Het eerste punt is dat ze ons, eigenlijk voornamelijk mij, overal achterna lopen. Constant. We wonen in een split level woning met drie trappen en alles is open. We hebben geen deuren naar boven die dicht kunnen bedoel ik. De deuren van de slaapkamers en andere kamers zijn wel dicht. Maar ik kan nooit ff snel naar boven om bijvoorbeeld de was te pakken ofzo, zonder dat 1 van de twee, of allebei me achterna lopen. Het lukt me niet om ze tegen te houden, en vervolgens zitten ze dan weer in bijvoorbeeld de badkamer, en daar komen ze dan niet weer vanzelf uit. Dus moet ik ze er altijd uit lokken. Of als ik naar de gang ga (we hebben wel een hal met deur gelukkig) om een pakketje aan te nemen, en ik kom weer binnen, dan glippen ze altijd de gang in. Dit doen ze sinds ze er zijn en ik had gehoopt dat het minder zou worden, maar dat is dus niet zo. Ik kan dus bijvoorbeeld ook lastig naar de badkamer en slaapkamer ‘s avonds om te gaan slapen. Ze lopen me achterna en willen dan mee de badkamer in. Soms lukt het ze, soms helpt mijn man me om ze eruit te krijgen. Af en toe is mijn man ‘s nachts aan het werk en 1 keer duurde het drie kwartier voor ik mijn slaapkamer in kon. (Moest ze steeds naar beneden brengen/lokken) Het is soms echt heel erg vervelend, ik heb het gevoel alsof ik niet vrij in mijn huis kan bewegen omdat ze me constant achtervolgen en ik ze steeds de kamers uit moet krijgen. Of in de ochtend als ik mijn dochter naar school breng, als ik haast heb, als ze steeds mee de hal in glippen, pffff. Ik wil natuurlijk niet dat ze naar buiten ontsnappen (het zijn binnenkatten).
Gevolg hiervan is ook dat we al ruim een half jaar niet in onze achtertuin zijn geweest. Ze willen dan gewoon meeglippen via de tuindeur... En nu het zo warm is is het veel lekkerder om daar te zitten dan in mijn voortuin (waar ik wel gewoon kan komen vanwege de gang als sluis) Uiteindelijk is het wel de bedoeling om misschien een kattenren te plaatsen, dan is het achtertuin probleem verholpen, maar dat gaat dit jaar niet meer lukken. Mijn zusje heeft ook vier katten en die doen dat echt nooit. Die kan gewoon haar deur open laten staan en dan blijven ze evengoed binnen.
Is er iemand die dit herkent? Wordt het vanzelf minder misschien?
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk