Ik heb er al veel berichten over zien passeren, maar ik wou het zelf toch ook nog eens vragen...
Ik heb een prachtige kater van 8 jaar, die we als kitten hebben gevonden met zijn zusje in een doos. We hebben hen allebei naar huis genomen en daar zijn ze niet meer vertrokken

Felix is een buitenkat: hij zit echt non-stop buiten. Vanaf 1:30 tot 23:00 mag hij buiten op avontuur gaan. Ik haal hem echter elke avond binnen, omdat zijn zusje op jonge leeftijd overreden werd 's nachts. Ik was daar kapot van, dus probeer dit zo veel mogelijk te vermijden bij Felix.
Hij wacht altijd braaf om 23u stipt aan de deur. Dan laat ik hem binnen en speel ik nog 15 minuten met hem. Vervolgens geen ik hem 1/3 van een zakje natvoer (als hij dat niet krijgt, gaat hij niet slapen) en ook een potje met brokjes op 2 plaatsen in huis: in mijn slaapkamer en in de gang/hal. Eens hij eten heeft gekregen, kruip ik in bed. Dan komt hij mee en borstel ik hem om te controleren op teken e.d. Felix valt dan gewoon mee in slaap.
Dit klinkt allemaal fantastisch, maar vanaf middernacht begint de hel. Hij heeft sinds enkele weken het volgende schema aangenomen... :
- middernacht/1u --> miauwen om naar buiten te gaan.
- 3u/4u --> miauwen om binnen te komen.
- 5u30 --> miauwen om opnieuw buiten te mogen.
- 7u --> miauwen om terug binnen te mogen.
Ik wordt hier echt gek van. Dit duurt nu al enkele weken. Ik ben telkens diegene die hem moet buiten en binnen laten, want mijn ouders claimen hier niets van te horen. Ik heb geprobeerd het te negeren dit gedurende een dikke week, maar hij blijft gewoon doorgaan. Ik heb oordopjes in, maar ik blijf hem horen.
Ik ben echt even ten einde raad en ik hoop dat jullie tips hebben! Binnenkort ga ik ook eens naar de dierenarts met hem (om een andere reden), maar dan ga ik het ook eens aan hen vragen.
Wie o wie kan met terug een goede nachtrust bezorgen???