De dierenarts heeft gezien dat Snickers recht op zijn achterpoten staat, hij staat niet scheef, zoals wij wel het idee hadden.Rik schreef: 12 mei 2020 20:22 Het minder bewegen en slechter eten komt dus wel doordat hij nog pijn heeft. Er zijn dus ook geen foto's of echo's gemaakt begrijp ik? Want hopelijk is er niet iets wat verkeerd zit. Zeker met de heupluxatie, artrose en spieratrofie lijkt het me wel handig te weten wat er zich in het lichaam afspeelt.
Hopelijk werkt de pijnstilling voldoende.
(Jammer te lezen dat de mooie Jesper herplaatst moest worden. Maar ik neem aan dat hij nu gelukkiger is)
Zijn knieën zitten goed en hij kan zijn achterpoten zonder pijn bewegen.
De heupkop links is gevoelig, vermoedelijk door artrose.
De rugpijn heeft ze geen verklaring voor.
Röntgenfoto's die in het verleden gemaakt zijn geven inderdaad artrose aan, luxatie links, maar wel een lichaam dat dat zelf heeft kunnen ondervangen.
De heupkop links heeft een andere vorm aangenomen en de spieren houden de poot perfect op zijn plaats.
Dierenarts wil vooral zien of pijn inderdaad de oorzaak is van zijn gedrag.
Zo ja, word er gekeken naar een lange termijn oplossing.
Zo niet, word hij opnieuw bloedgeprikt.
Omdat Snickers zo gilde en zo overstuur raakte, heb ik ingestemd met deze aanpak.
Ik overweeg om te vragen naar een nieuwe röntgen en een bloedonderzoek.
Snickers ligt na een shot pijnstillers voor het eerst in weken als een croissantje te slapen!
Yay!
En ja, Jesper is heel gelukkig.
Hij is niet ver weg, onder goede vrienden van ons en we kunnen hem nog knuffelen als we willen.
Er is bijzonder goed contact met zijn huidige eigenaresse.