Haha, Rik wordt ook stilaan een FHS expert

.
Hij heeft je al een hoop nuttige info gegeven!
Wat ik je aanraad is een dagboekje bijhouden om een patroon te vinden en dus ook eventuele triggers.
Het filmpje is een beetje kort om het te beoordelen. Ik zie geen zwiepende staart en achterwaarts gedraaide oren. (al zie ik de oren héél eventjes plat en gedraaid staan voordat je op het pijltje klikt om het filmpje af te spelen.) Wat mij wel opvalt is dat ze wel stress ervaart. Dat zie je omdat haar tong tevoorschijn komt om haar bovenlip te likken.
Het rollen van de huid en de korte likjes aan haar vacht kunnen tekens van jeuk of stress maar ook van paresthesie zijn. (voelt tintelingen of andere onaangename gewaarwordingen) Het wegschieten kan wijzen op dysesthesie (alsof ze geprikt wordt door naalden) En dat zijn wel tekens van FHS. Dit kan je misschien eventjes testen door haar rug te aaien. Laat ze dat toe of wil ze bijten? Rolt haar huid ook als je haar aanraakt als ze zich "normaal" gedraagt? (Niet proberen dus als ze in een "aanval" zit.)
Haar pupillen zijn ook wat vergroot en haar ogen staan lichtjes op een "V"
Ik zie ook geen smalle "hanekam" op haar rug en de vacht lijkt trouwens mooi glad (niet "opgezet")
Ik kan helaas niet zien of de staart licht opgezet is of niet.
Het heeft inderdaad veel weg van FHS. De aanvallen hebben wel altijd een trigger nodig. Soms kan dat een allergie zijn, soms ergens pijn, soms zijn dat bepaalde geluiden, honger, vermoeidheid, een geur enz...
Het probleem is dat hiervan zelden een oorzaak van te vinden is. En zelf al vind men hier toch de oorzaak (bv allergie, zenuwpijn,...) en kan men de oorzaak wegnemen, het gedrag zit er meestal "ingebakken" en moet men gans het leven van de kat waakzaam blijven.
Buiten de nodige onderzoeken die Rik al aanbevolen heeft, kan je misschien ook contact opnemen met een gedragstherapeut die ook dierenarts is. Of misschien heb je dat al gedaan, ik heb nog niet de tijd gehad om alles door te lezen