Die cosmasnacks ga ik zeker bestellen binnenkort want het is toch wel fijn als ik hem ergens mee kan belonen. Heb jij trouwens al eens tonijn van Cat's Nature geprobeerd? Ik kwam het toevallig weer eens tegen vandaag en moest meteen aan jou en Lizzy denken.
Oh Anne, jij hebt ook heel wat uitdagingen en zorg met Bella en Roedi, sterkte. Heeft Roedi weer goed gereageerd op de injecties?
Een extra lange tuit is met dwangvoeren an sich wel heel handig ja, maar er blijft zoveel achter in die tuit dan. Als dat om 'gewoon voer' gaat is dat niet erg maar ik heb maar iets van 8ml voer waar dan de medicijnen in zitten en dan is het niet zo handig als daar nog een deel van achter blijft. Ik heb er wel over gedacht om dan eerst wat gewoon voer op te zuigen en dan pas het voer met medicijnen, dan blijft als het goed is alleen gewoon voer achter in de tuit.
Hoe lang doe jij met een spuitje Anne? Ik heb van die zuigers met echt een soort rubber dopje en dat wordt best snel stroef (die rubbers zetten ook uit). Ik had ook een spuit met enkel een dun rubber ringetje om de zuiger en dat werkte veel fijner maar die spuit heb ik per ongeluk gesloopt... nu heb ik online al zitten zoeken maar ik kon zo snel geen vervanger vinden.
Het medicijnen geven gaat wel al beter nu. Althans, ik vind het meer gepruts en het duurt langer maar Tijger lijkt het een stuk minder vervelend te vinden (hij loopt minder voor me weg). Ik had al door dat hij vooral het vasthouden van zijn kop/bek heel vervelend vond dus ik pak nu zijn kop niet meer vast. Hij probeert dan wel alsnog de spuit te ontwijken en daardoor duurt het allemaal wat langer maar uiteindelijk krijg ik het er toch behoorlijk in. Wat hij (of ik) dan morst veeg ik aan zijn vacht

. Ik doe het ook weer op het aanrecht en ik doe het 's avonds op een ander moment dan het voermoment, dat lijkt hij ook fijner te vinden.
Ook doe ik de zitac niet meer in dat prutje, dus dat scheelt misschien ook. Wel jammer dat ik dan alsnog moet pillen want dan moet ik toch zijn koppie vasthouden maar ik denk dat het toch beter werkt voor hem. Ik probeer wel elke keer eerst of hij het zo wil eten en van de laatste vijf keer heeft hij het drie keer zelf gegeten

. Eén keer met kaas erom en de laatste twee keer met easypill erom. Ik heb weer een aardig voorraadje easypill dus hij krijgt veel stukjes elke keer waarbij in één stukje dus de zitac zit. Het zou zo fijn zijn als hij het nu wel zelf gaat en blijft eten!
Het pakket van medpets is binnengekomen trouwens. De easypill kwam dus meteen goed van pas en ik ben met een blikje van Trovet begonnen om te kijken of Tijger dat wil eten. Eerst 'zo' aangeboden en later aangemaakt met warm water maar helaas nog geen succes. Morgen krijgt Milo de rest van dit blikje en dan probeer ik voor Tijger weer een andere.
Oh de porus add one is wel een hit! Na het dwangvoeren van de medicijnen bleef hij nog wat dralen op de grond dus ik dacht toch eens te kijken of hij een likje uit de porus als een lekkere beloning zou zien. Nou dat zag hij wel zitten haha. Heel erg fijn in elk geval. Nu maar eens kijken of hij het lekker blijft vinden en of ik er langzaam wat ipa door kan doen (en dat op kan bouwen). Als dat werkt dan zou het helemaal geweldig zijn, de tumil K kan er dan ook bij en dan zou ik het niet meer hoeven dwangvoeren. Ik ga er eigenlijk vanuit dat hij het met ipa geen succes gaat vinden en als dat klopt (en het met natvoer ook niet lukt) dan ga ik denk ik toch voor de porus one. Het is me namelijk veel waard dat hij mij niet meer eng vindt met al mijn gedwing met vieze dingen.
Gelukkig eet Milo alle natvoeren en zijn prutje met allerlei vieze poeders en geplette pillen gewoon op, wat dat betreft is dat toch zo'n heerlijk makkelijk dier

.
Vandaag weer bij de DA geweest trouwens, Tijger moest voor cystocentese zodat de urine gecontroleerd kan en op kweek kan. Het is nu ruim 10d na het stoppen met de AB, dus nu kijken of de ontsteking eindelijk weg is. Het was helaas nauwelijks geconcentreerd (wat ook wel past bij zijn bloedwaarden) maar gelukkig niet meer rood van het bloed. Nu weer even afwachten en ondertussen puzzel ik dus verder hoe ik hem zo fijn mogelijk zijn medicijnen kan geven en hopelijk weer aan natvoer kan krijgen.