Sinds 1,5 jaar hebben wij een volwassen kater in huis. We hebben hem overgenomen van iemand die niet meer goed voor hem kon zorgen. Mij werd verteld dat de kat tussen de 4 en 6 jaar oud is. Vlak nadat hij bij ons kwam, zijn we ook langs de dierenarts gegaan. Ook die zei dat de kat ongeveer 5 jaar zou zijn. Hij is daar ook gewogen en woog toen 1,8 kilo. Verder was hij een kleine kater. Thuis krijgt hij alle liefde en aandacht en natuurlijk voldoende te eten. Nu zijn we 1,5 jaar verder en is hij qua lengte en gewicht gegroeid. Hij weegt nu 4,5 kilo en is in lengte een keer zo groot geworden. Dat is het laatste halfjaar verder stabiel gebleven
Hij is niet dik of fors, integendeel hij lijkt eerder wat mager. Ik heb mijn dierenarts ook gevraagd, maar die kon hier niet echt antwoord op geven. Ik vraag me namelijk af in hoeverre een volwassen kat nog kan groeien? ik dacht namelijk dat ze met 2 jaar niet meer verder groeien...
Zou hij echt 5 jaar geweest zijn of kan goede verzorging op volwassen leeftijd bij katten nog zorgen voor groei?
Alvast bedankt