Waarschijnlijk is het een inkoppertje, maar we hebben sinds half december (niet handig met een kerstboom...) twee kittens, meisjes uit hetzelfde nest. Ze zijn prachtig en aaibaar en enorm slim, ze hadden in no time alles door. Meteen zindelijk, erg snel de weg weten. We hebben een gangmakertje en een volger. Helaas ben ik slecht in het plaatsen van foto's, maar we hebben het idee dat de onbekende vader minimaal half rood is geweest. Ze zijn hier gekomen toen ze tien weken oud waren.
Mijn vraag: de meisjes zijn zó hyperactief, dat we ze soms een aantal dagdeeltjes in de gang zetten. Daar hebben ze alles hoor: kattenbakken, eten, drinken, speeltjes en mogelijkheden om te slapen. We hebben een spannende trap met openingen aan alle kanten en daar hebben ze dik lol mee, we hebben alles wat gevaarlijk is beschermd gemaakt. Zowel boven als beneden ligt allerlei speelspul. (Dat jullie niet denken dat we ons ervan af maken...

Ik voel me alleen tóch schuldig over dat buiten sluiten. Het punt is dat ze aldoor in de vitrage gaan hangen en dat we niet weten hoe we ze dat moeten afleren. Plantenspuit, etc., het helpt niets. Ze vinden het alleen maar een geweldige uitdaging en worden er nog doller van.
Lang verhaal kort: hyperactief lijkt me normaal voor een kitten. Is het erg dat ze zo nu en dan de kamer uit moeten? We doen dat sowieso 's nachts... En wat kun je doen tegen die hyperactiviteit (waarschijnlijk niets)? Mijn man heeft al een prachtige speelvilla gemaakt van een grote doos met gaten en speeltjes en dingetjes maar dat is ook maar steeds tijdelijk leuk. Rennen. Vliegen. Hollen.
Niets aan te doen denk ik hè?