Ik wil even van mij afschrijven hier.
Ik heb 2 lieve ocicats van 7 jaar oud. (broer en zus) bij het poesje (Fajah) is afgelopen maandag helaas nierfalen ontdekt. Urine test en bloed onderzoek. Ook heeft ze vergrote pupillen, wat kan wijzen op een hoge bloeddruk.
De waardes waren zo hoog, dat ze eigenlijk 3 dagen gespoeld moet gaan worden. Maar de dierenarts kon 1 nier niet voelen, en de andere nier voelde vergroot/vervormd aan.
Daarom heb ik vanmiddag een echo bij een verwijskliniek, en een eventueel biopt.
Er was niet echt eiwit verlies te zien in de urine. Wel ontstekings waarden.
De dierenarts denkt door bepaalde waardes aan kanker. Maar dat gaan we vanmiddag allemaal ontdekken.
Vorige week maandag was ze een zielig Hoopje die niet echt meer wilde eten, ingevallen, haar vacht stond open. Ik kon helaas niet meteen terecht bij de dierenarts omdat er veel zieken waren. ik ben toen zelf maar gaan gokken op nieren, en daar naar gaan handelen. Dezelfde dag nog wat slagroom in een spuitje in haar bekje gegeven, zodat ze wat binnen kreeg. Gelukkig kwam daarmee de eetlust weer wat op gang. De andere dag kwam het nierdieet binnen en begon daar gelukkig goed van te eten. En ze knapte weer op naar haar plagerige zelf. Na een aantal dagen kon ik eindelijk bij de dierenarts terecht, en is het volgende gemeten: (Ik noteer alleen de slechte waardes)
Ureumstiksof: 33.3
Creatinine: 413
Fosfaat: 3.29
Alfa-amylase: 1,326
Totaal proteïnen: 94
Globuline: 58
Hematicriet: 0.255
Leukocyten: 22.9
Granulocyten: 20.7
Trombosyten: 644
Willen jullie duimen voor mijn meisje? Ik ben zo bang haar kwijt te raken door een nare ziekte. Ze is zo'n bijzonder leuk lief katje. En ik hou zo vreselijk veel van haar!
Ik heb ook al een oude hond van bijna 15 met niercystes die in haar laatste fase zit. Is allemaal even zoveel ellende allemaal tegelijk