Hallo allen,
Wij hebben sinds oktober 2 nieuwe kittens in huis. Die zijn inmiddels 4 maanden oud. Ook hadden wij al 2 oudere katten van 15 en 11. Aan het begin was het natuurlijk erg wennen en ik moet zeggen dat we de introductie ook niet helemaal perfect hadden gedaan

de kat van 15 kan redelijk er mee omgaan, komen de kittens te dichtbij blaast ze even of geeft ze een klap. Maar met onze kater van 11 gaat het wat minder. In het begin was het natuurlijk wennen en werd er veel geblazen en geklapt. Uiteindelijk ging het wat beter en speelde ze soms samen in de speeltunnel en lagen ze samen op bed. Helemaal blij dus, totdat de kater van 11 een operatie aan zijn gebit moest, toen hij daar van terug kwam leek het weer helemaal opnieuw te beginnen maar dan erger. Onze kater kitten vind onze oudere kater helemaal geweldig en wil graag bij hem zijn, maar de oudere kater wil dat niet. Als ze in de buurt komen gromt ie erop los en ook heel veel. Het is echt niet leuk meer want hij gromt heel veel ookal doen de kittens niets! Ik zou niet weten wat er aan de hand moet zijn... met onze vorige kat (die nu 2 jaar overleden is) kon hij het zo goed vinden, die kregen we ook als kitten en ze waren dikke vrienden. Maar het lijkt wel of hij deze 2 kittens niet wilt accepteren. Ik snap er niks van, want het ging goed.
Heeft iemand enig idee?