Ik lees al ffies mee en heb me onlangs geregistreerd. We (we zijn mijn man, 10 jarige dochter en ik) krijgen in november namelijk 2 Noorse boskatkittens, twee broertjes. Zoveel zin in! We hebben nooit katten gehad, dus vinden het ook een beetje spannend en we willen het graag goed doen.
Nu willen we alvast beginnen het huis katvriendelijk te maken. De fokker van de katjes (tevens collega van mijn man) komt binnenkort eens langs om tips te geven, maar ik wilde hier toch ook een vraag stellen.
We wonen in een heel fijn ruim huis en het is de bedoeling dat onze pluizebollen straks overal mogen rondlopen. Zolang ze nog wat kleiner zijn in eerste instantie alleen in de huiskamer. We wonen in een split level woning met 3 open trappen in het huis. Geen deuren bij de trappen, alles is helemaal open. Vanuit de keuken hebben we een trap beneden naar de huiskamer en een trap naar de derde verdieping. Op de derde nog een trap naar de vierde verdieping. Alle drie de trappen zijn recht en breed, met 6 open treden. Als je op de vierde verdieping staat en je kijkt over de balustrade kun je helemaal in de woonkamer kijken. Ik zie hier al een kat naar beneden kieperen... Als ik de balustrade heel smal en zal een kat hier misschien niet zo snel op springen. Maar brrr... ik moet er niet aan denken. Ook dat alle treden open zijn vind ik best eng, ik zie ze er zo doorheen glippen. Maar misschien zijn ze helemaal niet zo onhandig.
Heeft iemand misschien nog een idee om deze trappen katproof te maken? En iets op de balustrade te maken waardoor ze er niet op springen?
Alvast bedankt voor het meedenken. Groetjes Debbie

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk