We hebben een jaar geleden 2 kittens (vrouwelijk) uit het asiel gehaald en ze doen het beiden zeer goed. Ze kunnen goed met elkaar om. Een plezier om hen bezig te zien

Alleen, Luna (een rode poes) lijkt aanleg te hebben om een zware poes te worden. Al van toen we haar ophaalden uit het asiel (toen enkele weken oud) was het al een schattig bolletje. Aya daarentegen was net niet mager te noemen.
Beide kittens kregen altijd evenveel voeding: 1x 's morgens en 1x 's avonds, maar we weten natuurlijk niet goed wie wat opat als we weg werken zijn / 's nachts. Om enigszins controle te hebben, hebben we ons 4 maanden geleden twee SureFeeder met chip aangeschaft. We weten dus zeker dat elk nu evenveel eet. We gaven elk 2x 85gr natvoeding en elk 2x 30gr brokken per dag in 2 maaltijden (goed voor zo'n 380 kcal/dag). Beide bakjes zijn elke dag op een paar brokjes na netjes leeggegeten. Inmiddels is Aya 3,6 kg maar Luna is reeds 5,150 kg en dat voor een jonge poes van 1 jaar en 3 maanden.
Op Catmoneo vond ik een tabel met het aanbevolen calorieën per dag in functie van het gewicht. Als ik het goed heb zou dat neerkomen dat Aya tot 200 kcal per dag mag hebben en Luna 245 kcal. Met ingang van begin november houden we dit schema aan voor Luna om meer gewichtstoename af te stoppen maar na 14 dagen merken we dat ze op 5.2 kg zit en we nu een chagrijnige Luna hebben

Merken voor natvoer zijn afwisselend Sheba en Wild Freedom en brokken uitsluitend van Wild Freedom (alle smaken).
Mijn vragen:
1) heb ik het goed begrepen dat Luna volgens haar gewicht 245 kcal mag hebben en ik haar hiermee ook geen tekort doe (is dat een cijfer wat jullie ook aanhouden)? Of ben ik te drastisch met de inperking van 380 naar 245 kcal?
2) of ligt het aan meer dan enkel het aantal kcal/dag (zijn 2 binnenpoezen, ze hebben hun voeding de gehele dag ter beschikking, hebben het gehele huis ter beschikking om te lopen en we spelen elke avond 1,5 uur met hen)?
3) of, gezien ze allebei exact hetzelfde krijgen en op 3 weken na even oud zijn, ligt het gewoon aan haar aanleg om mollig te worden?