Ik heb al veel gelezen (en geleerd) op dit forum, maar vond het toch een goed idee om even specifiek advies op te vragen voordat ik mijn kitten(s) verwelkom.
Mijn vriend en ik willen al een aantal jaren een kat in huis, maar omdat we onze vorige woning hier niet geschikt voor vonden hebben we dat altijd uitgesteld. Nu hebben we een nieuwe woning en ons oog viel bij de bezichtiging al gelijk op het kattenluik!

Nu zijn we verhuisd en kan de echte oriëntatie beginnen. We weten al dat we een kitten willen, en dat we niet voor een raskat gaan, dus we neigen naar een kitten uit het asiel (of van een nestje bij mensen thuis). Ons nieuwe appartement is veel geschikter dan het vorige huis, maar alsnog niet enorm groot, dus daarom dachten we dat dit meer geschikt zou zijn voor 1 kat. Alleen nu lezen we online dat een kitten alleen voor veel gedragsproblemen kan zorgen, en dat het zielig is om een kitten alleen te adopteren.
Dus we zijn gaan twijfelen... Moeten we dan niet twee kittens adopteren? Ben vooral bang dat het te klein gaat zijn. Het appartement is ongeveer 50m2: een woonkamer, zijkamertje, slaapkamer, keuken en badkamer. Plus een balkon, en zijn van plan om nog een trappetje te maken zodat de kat later ook naar de algemene binnentuin zou kunnen. Sowieso hebben we veel kattenklusprojectjes op de planning staan (heel Pinterest staat vol met plank/hangmat constructies tegen de muur aan).
Wat vinden jullie? Kan een kitten alleen? Goed om te weten: mijn vriend is overdag altijd thuis, dus in het geval van één kitten zal deze toekomstige kat niet echt alleen thuis zijn.