Anderhalve week geleden heeft mijn lieve Cleo de diagnose nierfalen en (vermoedelijke) blaasonsteking gekregen.
Ze is 17 en begon plotseling erg eten te spugen, ook een plasje met bloed er bij.
De dierenarts heeft urine afgenomen en hier zat bloed in en proteïne.
Dierenarts riep ook nog iets over misschien een nierbekkenonsteking, maar helemaal zeker weten deden ze het allemaal niet.
Na mijn aandringen hebben ze ook bloed afgenomen en bleken ook haar nierwaardes verslechterd (322 creatine en 21,4 urea).
Dierenarts heeft twee weken antibiotica voorgeschreven, evenals Meloxidyl en nierdieet. Ik heb dit in het weekend toen geprobeerd maar Cleo werd niet heel veel beter, at op zondag helemaal niet meer en leek erg misselijk. Vorige week maandag weer terug, en een prik tegen de misselijkheid gekregen, evenals tabletjes hier voor. (dierenarts wou eigenlijk elke paar dagen een prik geven maar dit leek mij te stressvol voor haar)
In overleg met de dierenarts besloten om haar tevens thuis onderhuids vloeistof toe te gaan dienen.
Ik heb ringerlactaat meegekegen, en geef haar nu 60ml per dag. (ze weegt +/- 2,5 kilo). Dit heb ik nu een week gedaan.
Ze is inmiddels erg opgeknapt, en huppelt weer vrolijk rond, en eet en drinkt weer, alhoewel dat laatste nog iets beter zou kunnen. Helaas eet mevrouw helemaal geen natvoer. (nogmaals geprobeerd met verschillende bakjes en pakjes, van soep tot bakje, allemaal nierdieet, maar mevrouw blieft het totaal niet)
Ik ben sinds dien aan het rondkijken hoe nu verder, en nu lees ik hier verhalen dat nierpatientjes eigenlijk helemaal geen meloxidyl zouden moeten krijgen, en ook dat ringerlactaat ook niet echt de top is. Nadat ik tevens het volgende artikel heb gelezen (https://healthypets.mercola.com/sites/h ... sease.aspx) ben ik helemaal de kluts kwijt.
Wat is nou wijsheid in deze? Heeft mijn dierenarts het helemaal bij het verkeerde eind?
Wat zou ik wel moeten doen? Hoeveel nut hebben verschillende niersupplementen die verkocht worden bij dierenwinkels?
Ik zit vol met vragen vooral omdat ik het goed wil doen voor haar, maar vanwege tegenstrijdige info ben ik nu een beetje de kluts kwijt