Afgelopen maandag heb ik een ontzettend lieve ragdoll van 5 jaar geadopteerd via verhuisdieren.nl, het vorige baasje gaf al aan dat hij angstig is naar nieuwe mensen en al helemaal na een grote verhuizing en het wonen in een nieuw huis met een nieuw baasje en nieuwe geuren en geluiden natuurlijk.
Dit is allemaal helemaal prima, en ik laat hem gewoon zijn gangetje gaan. Maandag heb ik hem uit zijn reismand gelaten en nadat hij een klein beetje mijn appartement heeft onderzocht dook hij al heel snel onder mijn bed. Hier heb ik hem de afgelopen dagen gewoon gelaten en ik heb gemerkt dat hij ‘s nachts wel rond gaat kijken. Tot woensdagnacht heeft hij niet gegeten of gedronken maar tot mijn blijdschap afgelopen nacht dus wel, hij heeft eindelijk wat van het natvoer gegeten wat ik bij zijn verstopplek heb gezet en hij heeft ook wat water gedronken en zelfs wat kattengras.
Hij heeft tot nu toe twee keer geplast, waarvan de eerste keer volgensmij voornamelijk van de stress was. Ik was natuurlijk een beetje bang dat hij niet ging eten (wat vannacht dus gelukkig wel gebeurde) en op aanraden van de DA heb ik feliway in huis gehaald, kijken of dat helpt.
Mijn dilemma is nu alleen, onder mijn bed ligt een oude matrastopper die dubbel ligt, hier is hij natuurlijk lekker tussen gekropen maar daardoor kan ik hem totaal niet zien, alleen de bult van waar hij ligt haha. En hij komt alleen ‘s nachts eruit wanneer ik dus slaap, vannacht werd ik wel wakker omdat ik hem hoorde eten en drinken, maar omdat ik hem niet te veel wil storen heb ik me gewoon omgedraaid en ben weer gaan slapen.
Zal ik hem gewoon verder met rust laten? Gisteren was ik vrij, en vandaag ook, dus ik ben verder gewoon in de woonkamer en hij kan mij wel horen series kijken en mijn dingen doen zoals de afwas etc. Het is voor mij de eerste keer als kattenbaasje en ik wil het natuurlijk allemaal goed doen dus alle tips zijn welkom