‘S nachts binnen plassen
‘S nachts binnen plassen
Onze oudste kater (Duc 5jaar) heeft nu al enkele weken de gewoonte gekregen om ‘s nachts (katten mogen niet naar boven) zijn behoefte te doen (zowel plassen als grote boodschap) voor de deur die naar de trap gaat.
Plaatsen nu iedere avond kattenbak voor die deur als we gaan slapen. Dat is even goed gegaan, maar nu begint hij het gewoon voor die bak te doen.
Niets veranderd in huis behalve die kittens nu, maar deed het al van voordien & deze zitten apart (waar ze zitten is trouwens andere kant v huis v deur naar trap)
Iemand een idee/oplossing?
Plaatsen nu iedere avond kattenbak voor die deur als we gaan slapen. Dat is even goed gegaan, maar nu begint hij het gewoon voor die bak te doen.
Niets veranderd in huis behalve die kittens nu, maar deed het al van voordien & deze zitten apart (waar ze zitten is trouwens andere kant v huis v deur naar trap)
Iemand een idee/oplossing?
Re: ‘S nachts binnen plassen
Vervelend! Is er iets in jullie relatie veranderd?
Wanneer is Duc voor het laatst door de da gezien? Ik zou hem eerst medisch laten controleren.
En hoe maak je de plekken schoon?
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
en kipjes Kayla en Lucy
Neen, de liefde is nog altijd even groot. Merk wel dat telkens ik naar boven ga hij wil mee vluchtenSansan schreef:Vervelend! Is er iets in jullie relatie veranderd?
Nog maar maand of 2 terug & zagen daar niets. Moet wel zeggen dat ze ook niet iets verwachten vermits hij nog jong is & ze missch niet echt diepgaand onderzoek hebben gedaanAnne schreef:Wanneer is Duc voor het laatst door de da gezien? Ik zou hem eerst medisch laten controleren.
Maken het telkens proper met speciale katten urinegeur verwijderaar
Kan het stress zijn nu jullie opvangkittens hebben? Ik zou eerst met hem naar de dierenarts gaan om dit specifieke probleem. Mocht daar niks uit komen zou je misschien met valeriaan druppels kunnen druppelen?
Ik zeg maar wat, toen Maxi bij ons kwam begon Happy te sproeien ( van stress) en toen heb ik wekenlang twee maal daags met valeriaan gedruppeld en nu is het over. Poepen naast de bak daar heb ik geen ervaring mee, vandaar dat ik denk dat je dat met de da moet bespreken
Succes in ieder geval
Ik zeg maar wat, toen Maxi bij ons kwam begon Happy te sproeien ( van stress) en toen heb ik wekenlang twee maal daags met valeriaan gedruppeld en nu is het over. Poepen naast de bak daar heb ik geen ervaring mee, vandaar dat ik denk dat je dat met de da moet bespreken
Succes in ieder geval
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
en kipjes Kayla en Lucy
Ik denk ook stress en/of angst,
Misschien een extra bak elders plaatsen.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Is al van lang voor kittens hier waren, dus dat kan het niet zijn.Anne schreef:Kan het stress zijn nu jullie opvangkittens hebben? Ik zou eerst met hem naar de dierenarts gaan om dit specifieke probleem. Mocht daar niks uit komen zou je misschien met valeriaan druppels kunnen druppelen?
Succes in ieder geval
Rare is vooral dat het overdag nooit gebeurt & wel iedere avond.
Missch nog eens naar da & direct wat urine meenemen
Staan in huis al 8 bakkenSynemios schreef:Ik denk ook stress en/of angst,

Meeste wel in kelder die ze bereiken via kattenluik
En dat is dan 's-nachts of 's-avonds als jullie altijd boven zijn?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Echt ‘s nachtsRik schreef:En dat is dan 's-nachts of 's-avonds als jullie altijd boven zijn?
Ik ga meestal tegen 23u slapen & mijn vriendin staat tegen 5u op & gebeurt in die periode er tussen
Misschien wil hij bij jullie zijn.
Misschien wil hij terrein 'naar' jullie toe afbakenen.
Grtz, Rik
Daar denk ik ook aan.Rik schreef:Misschien wil hij bij jullie zijn.
Vooral omdat als ik naar boven wil gaan hij altijd probeert mee te glippen.
Net ook weer kwam hij van andere kant v huis aangestormd toen ik deur naar boven open deed.
Moet wel zeggen dat hij in zijn eerste levensjaar bij mij in bed mocht slapen. Maar sinds ik met mijn vriendin samen ben (nu 4jaar), laten we dit niet meer toe