Ik heb een dingentje .. Ik heb een super lieve kat die al geruime tijd in huis plast op de binnenmat bij de voordeur. Dit is bij elkaar opgeteld al een jaar een dagelijkse zorg. Al die tijd hebben wij gedacht dat ze onzindelijk is en dat zal ze ongetwijfeld ook een beetje zijn, maar toch sinds kort heb ik een nieuw inzicht wat het probleem eventueel veroorzaakt.
Er is nl. een buiten kat die tegen mijn voordeur sproeit! We hebben allereerst de voordeur en voortuin grondig schoongemaakt:

en de boel ingespoten met kattenwerende luchtjes. Resultaat? Mijn kat die heeft niet meer geplast! Tot 1.5 week helaas. Blijkbaar heeft de buiten kat een immuniteit opgebouwd voor het kattenwerende luchtje en is weer begonnen met sproeien. Ik heb besloten om katterenwerende spikes neer te leggen (gewoon van die plastic dingentjes:.

Dit ging ook de eerste paar dagen goed maar tot mijn verbazing heeft de buiten kat wederom gewoon op de deur/voorkant gesproeit en is dus gewoon gaan zitten op de spikes.

Bovenstaande afbeelding laat twee plekken zien, maar dit is slechts een klein beetje, soms ligt er wel een hele plas op het beton en druppels op de voordeur. Het grappige is ook, als de buiten kat tegen de deur sproeit op een bepaalde plek, plast mijn kat ook precies op de zelfde plek, maar dan aan de binnen kant. Is het een strijd om territorium?
In ieder geval zijn mijn vrouw en ik inmiddels een beetje wanhopig geworden. Nee, ik ga de kat absoluut niet weg doen, een dier neem je niet voor even maar voor het leven. Mijn kat is geholpen en is een beetje schrikachtig (is achtergelaten op straat in een doosje als klein katje, wij hebben haar uit het asiel gehaald).
Spuiten met kattenwerende luchtjes helpt niet. Het plaatsen van plastic spikes helpt niet. Ik wil in eerste instantie zo'n waterstraal geval gopen op sensor, maar ik denk niet dat de postbode daar blij van word.. Tenzij iemand hier ervaring mee hebt?
Ik sta op het punt op een buiten IP camera te kopen om te kijken welke kat nou tegen mijn deur sproeit, want dit is nog steeds niet bekend, het gebeurd waarschijnlijk telkens in de nacht.. Elke keer als ik naar werk ga word ik geconfronteerd met een plasje tegen mijn deur

Heeft iemand de gouden tip? Eraringen om te delen?
Ik hoor graag en dank voor het lezen!
Met vriendelijke groet,
Glenn