Wij hebben twee super lieve poesjes waarvan eentje al een tijd ontstoken tandvlees heeft. DA zegt dat zoiets chronisch is en bij veel katten, en dat daar weinig aan te doen valt omdat het steeds terug komt.
En inderdaad, ik denk dat hij zijn leven lang al af en aan ontstoken tandvlees heeft gehad want hij heeft altijd al een stinkende adem gehad en af en toe stinkend speeksel (we wisten gewoon niet dat dit wees op ontsteking, dus deden er niets aan vroeger).
Onlangs dan naar een andere DA gegaan. Die keek in zijn mondje en zei: hij heeft 2 rotte kiezen en een gaatje in een hoektand. Dus: gebit reinigen, en dan waarschijnlijk ook die drie tanden trekken.
Maar mijn vriend is niet akkoord, want: Kleine (onze poes) eet nog helemaal normaal en lijkt nergens last van te hebben, is lief en happy, etc... Alleen merk ik dat, wanneer hij geeuwt, zijn mond wat 'hapert'. Maar verder is hij een gelukkige poes.
Ik weet nu echt niet wat doen. We hebben volgende week vrijdag al een afspraak voor gebitsreiniging + tanden trekken. Mijn vriend vindt dat, zolang hij nog eet en blij is, er geen reden is om tanden te trekken. Dus misschien toch enkel gebitsreiniging en dan verder zien?
Ik vind dit zo moeilijk!!!!!!