Robbejan schreef: 19 jul 2019 11:30
Ja dat laatste zou ideaal zijn. Maar ik kan me ook voorstellen dat dat duurder is omdat het niet direct via de leverancier gaat.
Dat zou best eens mee kunnen vallen. Voor de BARFmenu Cattery 1 kg die ik van de week bij Welkoop haalde betaalde ik €4,99. Bij Animalfoodexpress kost ie €4,95. En online betaal je ook nog die €9,95. Maar het hangt heel erg van het merk af en de winkel waar je het kunt halen (want je hebt dure en goedkopere winkels).
Je kunt ook direct bij KB Raw bestellen maar dan moet je geloof ik bestellingen van boven de €250 hebben.
Robbejan schreef: 19 jul 2019 11:30
Hoeveel eet een kat of kitten ongeveer? Ik zie worsten van een halve of een hele kilo. Het lijkt me niet dat hij deze in 1 dag op krijgt? Ontdooi je dat dan, en geef je dat over de dagen in porties vanuit de koelkast?
Hier ben ik ergens op 10 maanden pas gaan geven. Bono at voor zijn castratie de onbeperkte brokjes altijd op en kwam teveel aan. Dus toen was ik tijdelijk overgestapt op maaltijden van natvoer. 3x per dag 50gr/kat. Toen ik overgestapt ben naar KVV ben ik 125gr/dag gaan doen. Voor Yuna is dat goed maar voor Bono is het eigenlijk te weinig, maar ik geef ook regelmatig wat tussendoor (eendagskuiken waar ze dol op zijn, kippennekje en sardientjes of sprotjes).
De worsten van 1kg of 500gr zijn goed te verdelen naar 250gr (zodat ik voor beide elke keer maar 250gr uit de diepvries hoef te halen voor 1 dag). Bij de worsten van 1kg moet je echter (als ie nog te stevig bevroren is) wel behoorlijk zagen
Worsten liggen dus heel in de diepvries en wanneer ik er een paar mee naar huis neem laat ik ze eventjes ontdooien (lichtjes) en gaan ze met een diepvriesmes door. En dan gaat het dus per 250gr de diepvries in bij mij thuis. Ik haal dan om 18:00 als ik thuiskom een portie uit de diepvries en die gaat de ijskast in. Die is dan 's-ochtends ontdooit om te geven. Als je later bent dan kun je hem een paar uurtjes buiten de ijskast laten ontdooien en dan voor slapen gaan de ijskast in. Maar ontdooien in de ijskast is het beste. Het is een beetje uitmikken wat het handigste is.
De hoeveelheid van 125gr of zelfs 150gr is denk ik voor kittens wel te weinig. Normaal krijgen kittens onbeperkt eten (wat met vlees natuurlijk niet kan). Maar meerdere maaltijden en meer op een dag is dus waarschijnlijk wel nodig voor een kitten.
https://www.voerwijzer.com/beginnersinformatie-kvv/
Hier staat 80 tot 100 gram per kg lichaamsgewicht (verdeeld over 3 a 4 keer per dag) voor kittens
en 30 tot 40 gram per kg lichaamsgewicht (verdeeld over 2 keer per dag) voor een volwassen kat.
Kwestie van bekijken hoe je het aan gaat snijden en per portie in de diepvries gaat doen. Ik zou in ieder geval adviseren om de porties dus gewoon per één dag te doen.