Ik ben stom geweest, dit mede danks mijn angsten die ik als persoon heb. Om het even kort te houden, ik heb ook smetvrees.
Mijn lieve kat ging vanmorgen op de bak en er vlogen allerlei korrels uit de bak. Ik weet dat dit gebeurd en verwijt ik hem ook niet. Ik ga met vochtige doekjes (van die vochtige schoonmaakdoekjes die in zo een verpakking zitten) die korrels opruimen. Mijn kat besluit erna om een paar keer heen en weer op de bak te gaan en loopt ook over de plekken waar ik met een vochtig doekje over ben gegaan. Uiteindelijk heeft die gewoon zijn poepje gedaan.
Maar achteraf denk ik, ik had de smetvrees niet laten moeten winnen en moeten wachten met dat op deze manier opruimen. Want ik wist dat Bobbie erover zou kunnen lopen...ik heb hem ook niet tegengehouden...stom stom stom van me! Ook heb ik nu de drang om de kattenbak schoon te maken omdat Bobbie erin is geweest toen die over die vochtige plek is gelopen. En dus de vocht heeft verdeeld in de bak. Dit is niet nodig lijkt me?
Echter voel ik me nu schuldig dat ik het zo heb aangepakt....dan kan ik zelfs zoiets denken als "ik verdien hem niet".
Elke reactie is welkom en laat me weten of ik het kattengrind moet vervangen of niet?
Sorry voor het ongebruikelijke bericht.

Groetjes,
Tibor