Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Nu merk ik dat ze op blikvoer niet heel goed reageert. 2 dagen achter elkaar is geen probleem, maar toen ik wegens een lang weekend (catz finefood) en later een weekje vakantie een paar dagen achter elkaar blikvoer (wild freedom) had laten geven had ze toch weer wat dunnere ontlasting.
Dit even als achtergrond situatie. Ik weet dus dat ze gevoelige darmpjes heeft, maar ik wil ook zorgen dat mijn katten geen kieskeurige eters worden. Ik geef ze s'ochtends vers vlees aangelengd met water (ongeveer 50gr per kat) en vervolgens rond 18h en 23h nog brokjes. Ik ben brokjes blijven geven omdat ik bang ben dat ze op enkel vers voer tekorten opbouwen en Vixey dus niet geweldig reageert op elke dag blikvoer.
Vixey heeft vanaf 12 weken tot ze 6 maanden was enkel nutrivet kitten brokjes gegeten. Daarna is ze overgestapt naar de brokjes die Dusty ook krijgt (per dag 5gr uit een bak met nutrivet adult fish en nutrivet adult chicken gemengd en 10 gr nutrivet sterilized over 2 eetmomenten verdeeld. Op enkel adult brokjes werden ze allebei veel te zwaar. Het zijn maar kleine katjes van net boven de 3kg). Hier doen ze het goed op, maar ik wil nu dus voor de afwisseling een keer een ander merk hoogwaardig voer zodat ze straks niet alleen maar nutrivet lusten.
Ik heb nu purizon en wild freedom brokjes gekocht en wil dus eerst kijken of ze het lusten en hoe Vixey haar darmpjes hierop reageren. Nu is mijn vraag hoelang ik een merk/smaak zal moeten geven voor ik zeker kan zijn dat Vixey ertegen kan. Ik wil de verschillende smaken (4 soorten) namelijk onafhankelijk testen. Ik zat zelf te denken aan ongeveer 1 week per diersoort, maar is dat genoeg? Of kan het dan zijn dat ze na 1,5 week reageert op het voer wat ik de eerste week gaf?
Heel verhaal dus respect voor iedereen die het gelezen heeft, maar ik wil natuurlijk het beste voor mijn katjes dus wil zeker ook volledig zijn in de situatie beschrijving