Hoe vaak druppeltes tegen vlooien / teken voor een binnenkat
Hoe vaak druppeltes tegen vlooien / teken voor een binnenkat
Hey!
Ik vroeg me af hoe vaak jullie binnenkatten druppeltjes geven tegen vlooien en / of teken?
Groetjes
Ik vroeg me af hoe vaak jullie binnenkatten druppeltjes geven tegen vlooien en / of teken?
Groetjes
Re: Hoe vaak druppeltes tegen vlooien / teken voor een binnenkat
Helemaal niet.
Het is pure gif wat het lichaam moet verwerken. Ook de druppels. Binnenkatten (zelfs als ze alleen in de eigen tuin komen) lopen weinig risico.
Ik loop liever de kans dat ik een keer een vlooienplaag heb en er dan iets aan doe (wat in 25 jaar nog niet is voorgekomen) dan dat ik zoveel keer per jaar mijn katten vergiftig met alle gezondheidsrisico's van dien.
Het is pure gif wat het lichaam moet verwerken. Ook de druppels. Binnenkatten (zelfs als ze alleen in de eigen tuin komen) lopen weinig risico.
Ik loop liever de kans dat ik een keer een vlooienplaag heb en er dan iets aan doe (wat in 25 jaar nog niet is voorgekomen) dan dat ik zoveel keer per jaar mijn katten vergiftig met alle gezondheidsrisico's van dien.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Ja heb ik ook al eens gehoord inderdaad.Rik schreef: 14 jun 2019 09:32 Helemaal niet.
Bedankt voor je antwoord.
Hier geef ik onze poes alleen vlooiendruppels op het moment dat ze een keer vlooien heeft.
Dit is in de jaren dat ze bij ons is (inmiddels bijna 7 jaar) eenmaal voorgekomen. Toen hebben we haar 3 maanden volgens schema ontvlooit om zeker te zijn dat ze dood waren en heb ik de bank waar ze veel ligt ingesprayt met anti vlooienmiddel van ecostyle.
Dit is in de jaren dat ze bij ons is (inmiddels bijna 7 jaar) eenmaal voorgekomen. Toen hebben we haar 3 maanden volgens schema ontvlooit om zeker te zijn dat ze dood waren en heb ik de bank waar ze veel ligt ingesprayt met anti vlooienmiddel van ecostyle.
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Ik geef alleen anti-vlooienmiddel als ze daadwerkelijk vlooien zouden hebben. Preventief ontvlooien is onzinnig en onnodig ongezond.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Dank jullie allemaal voor de reacties.
Ik denk dat ik me onnodig gek aan het maken ben. Heb zelf angsklachten vandaar.
Ik denk dat ik me onnodig gek aan het maken ben. Heb zelf angsklachten vandaar.
Wat de rest zegt
Kittens heb ik tot 6 maanden volgens schema ontwormd met spul van de dierenarts maar daarna niks meer.
Ga ook pas behandelen bij vlooien
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Kittens heb ik tot 6 maanden volgens schema ontwormd met spul van de dierenarts maar daarna niks meer.
Ga ook pas behandelen bij vlooien
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Als je kat los buiten loopt is natuurlijk een ander verhaal, dan zou ik wel elke maand een pipet toedienen, want dan kunnen ze dagelijks met vlooien in aanraking komen.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda