Een even wat ander onderwerp dan gebruikelijk. Ik ben net teruggekomen van een vakantie in Litouwen. Tijdens deze vakantie spotte ik een kat, ik denk dan normaal gesproken aan een Lynx maar dat was deze kat toch duidelijk niet. Nu vraag ik me af, gezien Litouwen behoord tot voormalig Rusland zou het wellicht kunnen dat deze kat gezien de "langer dan kortharig" en normale oren welke ook voorkomen bij de Siberische Kat, dat ik hier te maken heb gehad met een in het wild opgegroeide Siberische Kat die niet eerder in aanraking met mensen is geweest? Anyway, ik heb deze foto kunnen maken:

Is er iemand met voldoende ervaring over het ras en of dit zoals ik vermoed een Siberische kat in zijn/haar natuurlijk leefgebied? Dit "leefgebied" was in één van de oudste bossen van Litouwen, het Punia Forest... gelegen in het centrum/oosten van Litouwen zo'n 80km ten zuiden van Kaunas. Of is het waarschijnlijker dat het hier gaat om een verwilderde / losgelaten kat die wellicht wel met mensen in aanraking is geweest?