Ineens kom je thuis en je ziet dat er wat is, onze band is speciaal te noemen, op zijn minst, ze is mijn allesje!
Ze heeft haar pootje opgetrokken en ik mag er niet aan zitten.
Maar de volgende dag is haar overlevings masker al weer opgezet, tot een dag later, ze likt haar bekkie af en slikt geregeld, is veel aan het slapen, alles in slowmotion en eet en drinkt niet.
Je denkt aan van alles, muisje gegeten buiten wat door een val uur gelopen, ander gif zoals dettol wat ik secuur gebruik voor mijn vaatdoek, hedera in de tuin, maar ook haat pootje misschien gebroken en noem maar een scala aan katten ziekten en wat ze kan overkomen.
Naar de dierenarts, daar constateren ze dat ze geen blijk geeft van pijn aan haar pootje, gebit is( behalve een klein puntje van een beneden hoektand wat er af is ) in orde.
Een beetje verhoging, dacht 39.1.
Maar verder niet veel.
Ze krijgt een injectie wat 24 verlichting van pijn geeft en dat is het.
Thuis gekomen gaat mijn lieve kind gelijk eten en drinken, maar de verbetering is al weg als de nacht inzet.
Wat een hel van een nacht, ik zie aan alles dat ze echt niet lekker is, maar zelfs iets erger, ik dacht van de novacam, net zoals dat in de vorm van prednison spuit bij mijn eerste tutje Cleo deed net voordat ze op was......
Rond 7 uur de spoed gebeld, gevraagd hoe laat ze als spoeddienst zouden beginnen, toevallig mijn DA maar een andere arts.
Maar door de vreselijke nacht en mijn wakker wordende zoontje, ben ik ochtends niet gegaan.
Gelukkig lijkt Feisty al iets beter maar gaande de dag vordert en ze steeds verplaatst van plek in de tuin is elke stap die ze zet met moeite en slaapt veel.
Ik kon pas oppas regelen rond half 9 s'avonds, met de fietskar en mijn meisje daarin naar de arts.
Ik wijs de arts op een stuk rood tandvlees omdat ik ineens haar uit haar bekkie vond stinken, eerder nooit eigenlijk, en hij beaamt ontstoken tandvlees.
Ik wil dat ze infuus met vocht krijgt maar hij weigert dat in eerste instantie, want het eind krijgt ze toch nog vocht toegediend.
Ik zeg dat ik haar bloed getest wil hebben maar daar heeft hij een reden voor, haar waarden k o neem niks uitwijzen want als ze suiker zou hebben zou ze meer drinken bla die bla bla bla.
Ik zeg hem dat ze eerder zieker werd, na een kleine opleving dan, en ik geen goed gevoel bij novacam heb, nu begrijp ik waarom,
(omdat ook bij je kattenkind je moederinstinct je waarschuwt) dus dat gaat niet weg en ik zeg dat nog maar eens!!!
Ze krijgt een injectie tegen de pijn ( blijkt toch novacam te zijn)
Eentje tegen misselijkheid, en een middel zou ik meekrijgen voor haar toch ontstoken gewricht!
Wat??!!
En wat blijkt????
Novacam, en nu lees ik allerlei onheil verhalen over metacam en novacam!!!
En wat haar ontstoken bekkie betreft dan? vraag ik, daar gaat hij niet eens op in want t is al laat en meneer wil naar huis, eigenlijk moeten ze tot 12 maar goed!
Thuis gaat het 12 uur goed en mijn tutje heeft, nadat ik allerlei gevolgen van gebitsproblemen gelezen heb, een tongetje wat ze een stukje last uitsteken en........ja hoor ze kwijlt!
Nee toch meisje zeg ik tegen haar, mijn Feisje Meisje!
Wat nu, een andere DA, is daar ook een lijst voor?
Wat zullen de vervolg stappen zijn, oké ja de tandarts in wateringen.....
Maar stel ze wordt geholpen daar, zal novacam problemen en mijn nachtmerrie gaan worden als het om haar gaat???
Zoveel vragen, een heel lang verhaal sorry!!!
Help ons alsjeblieft!!!

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk