Ik ben nieuwe op dit forum, ik ben 22 jaar oud en woon in Gelderland. Wij hebben een blauwe rus van 1,5 jaar oud (20 maanden op precies te zijn). Hij heet wolfje, komt van een boerderij af.
Wolfje is een binnenkat, hij gaat nooit naar buiten omdat we binnen voldoende ruimte hebben in ons huis. Hij houdt heel erg van eten, hij is altijd al zo geweest dat hij geen voer laat liggen dus wogen we het voer meestal per dag af omdat hij op een gegeven moment al 6 kilo woog.

Hij had altijd een dik buikje voor zo'n kleine kat. Maar sinds 1,5 week terug merkten we dat hij minder eetlust had, hij at namelijk niet alles meer op uit het bakje. En zijn buik voelde hard aan en hij leek vaker moe. Mijn moeder dacht dat hij last van verstopping had maar dit was niet het geval.
Ik ben afgelopen dinsdag 23 April met hem naar de huisarts gegaan, hij heeft foto's gemaakt en daarop was te zien dat beide nieren bijna 2x zo groot waren (opgezwollen) dan normaal. Uit de bloedtest kwam ook een schrikbarende creatinine gehalte van 1132 en ureum 48.
De dierenarts zei dat hij waarschijnlijk chronische nierfalen heeft. Maar ik vind het vreemd dat de nieren dan zo opgezwollen zijn en ondanks de waardes eet hij nog steeds ruim voldoende, hij drinkt wel meer water maar hij plast/poept ook gewoon voldoende.
Hij is nog steeds actief alleen wel vaker moe, vacht is ook wat slechter geworden meer uitval. Dinsdag zijn z'n nieren ook gespoelt en sindsdien geven we hem Fortekor en nier voeding, gewone brokjes eet hij nog steeds liever.
Vandaag hebben we ook urine naar de dierenarts gebracht en er zat wat bloed in en mogelijk bacteriën dus krijgt hij ook een week lang antibiotica.
Ik vind het maar vreemd dat zijn nieren 2x zo groot zijn, zulke hoge waardes creatinine en ureum en dat hij ondanks dat nog steeds redelijk actief is en goed eet. Terwijl de dierenarts zegt dat hij waarschijnlijk nog maar een aantal weken heeft omdat die chronische nierfalen heeft, en dat allemaal op zijn leeftijd.. wat denken jullie, iemand dezelfde ervaring gehad met zo'n jonge kat en deze symptomen?