Ik ben alweer een tijd niet geweest, maar loop toch weer tegen wat vragen aan waar jullie misschien mee kunnen helpen.
Sinds 2 weken hebben wij een nieuw poesje. Ze wordt in juni 2. We hebben al een poes van 6. Wij zijn bezig met het stappen plan ter introductie van een tweede kat.
De nieuwe poes heeft een eigen kattenkamer met al haar eigen spullen. (kattenbak, krappaal, eten, drinken, gras, speelgoed, mandjes etc.)
Tot onze oude poes niet meer woest reageerde op de deur van de kattenkamer, hebben we het zo gelaten. Dit heeft een week geduurd.
Nu laat ik de nieuwe kat door huis lopen als de oude kat er niet is, zodat ze elkaar niet tegen komen, en laat ik de oude poes af en toe door de kattenkamer lopen. (Geuren vermengen) Dit gaat nu goed. Beide katten ogen relaxed.
Nu heb ik eergisteren met gaas voor de deur de katten met elkaar laten kennismaken. De oude kat was eigenlijk heel relaxed, maar de nieuwe kat probeerde weg te lopen uit de kamer door te klimmen in het gaat. (niet gericht op de oude poes, maar om te "ontsnappen". Oude poes schrok zich rot.

Nu is de nieuwe poes ineens krols geworden. Wat denken jullie: doorgaan met het introductie programma, of een pauze week invoeren en het nu alleen laten bij op elkaars terrein te laten lopen als ze er niet zijn?