Ze blijft echter zwaar krabben en veel wassen. (jeuk neem ik aan).
Ook zag ik dat ze soms een dikke onderlip krijgt. (ik vrees eosinofiel granuloom). Echter is dit na zo'n 20min al weer stuk beter. Ik durf niet met zekerheid te zeggen of die lip écht nieuw is en zo ja per wanneer. Ik ben natuurlijk erg gefocused geweest op braken laatste weken.
Zijn er katten van jullie die óók allergisch zijn voor RC hypoallergenic?
Dat diersoort specifieke 'eliminatie voeren' niet altijd helpen snap ik, omdat dat gewoon nog dierlijk eiwit in zit maar dan 1 specifiek soort. vb lam of eend... maar RC zou geen herkenbare allergene moeten bevatten alleen gebroken eiwitten.
Wel een kanttekening; ik vermóed dat Spotje dat met die lip vorig jaar zomer óók al had in lichte mate maar toen dacht ik dat het wat anders was (dat ze lipje wat liet hangen of bekje wat open had). Met de ervaringen van nu dénk ik dat ze het toen ook al had. Of ze toen ook al meer krabde weet ik niet meer. Dat braken had ze toen in elk geval níet.
Líjkt dus dat die allergie al veel langer speelt, steeds heviger is geworden/meer symptomen heeft gekregen.
Door al het gekrab/gewas heeft ze veel last van haarballen. Daarom ben ik haar extra gaan kammen. Maar nu denk ik; beter niet doen misschien. Ze hééft al veel jeuk. Misschien is het helemaal niet goed om nu te kammen en moet ik het zoveel mogelijk met rust laten. Omdat het de jeuk misschien alleen verergert en zorgt voor extra prikkeling.
Aaien misschien ook wel.
Ze heeft nu bijna 3 weken dat RC voer. Ik weet dat het tot 9 wk kan duren voor huid en niet-GI problemen weg zijn. Ik hóóp maar dat alles ex-voerallergie gerelateerd is. Dat ze niet óók allergisch is voor RC of nog ergens anders voor..