ik vond dit leuke forum via google

Het begon allemaal toen we onze kitten een maand hadden.
Ze begon diaree te krijgen met slijm en bloed bij, en het stonk enorm. Aangezien deze bleef aanhouden zijn we uiteraard naar de DA gegaan.
Daar werd haar ontlasting getest (3 dagen verzameling dus ook op Gardia en TriTri, wormen ofzo, alles was normaal) en aan de buik gevoeld en onderzocht.
De resultaten waren negatief. Er werd een voer voorgesteld voor de spijsvertering van hills, maar deze leek ook niet te helpen, nog andere brokken en een ontworming.
Uiteindelijk hebben we haar op rauw voor gezet. Paard smaak van jolipet. Daar gaat ze nu 1x per dag van naar de kattenbak, meestal stinkt het nu ook wel minder of niet. Haar ontlasting is nog altijd ofwel te vast ofwel te plat en er is nog altijd slijm maar het bloed is tenminste al weg.
We hebben ook hypoallergeen rauw voeding geprobeerd maar dit geeft niet echt slechter of beter resultaat.
Intussen werd ze nog twee keer getest op een 3 dagen uitwerpsel verzameling waar nog steeds niets in te vinden is.
Er werd bij het aaste onderzoek ook bloed getrokken en gestest maar dit lijkt ook helemaal in orde te zijn.
Ze heeft inmiddels nog eens een ontwormpje gehad (preventief wegens rauw voedsel)
Ze is niet ziek en heeft geen een keer koorts gehad - eet, speelt nog.
Ze drinkt sinds rauw voedels wel aanzienlijk minder maar dit zou komen omdat ze heel veel vocht uit het rauw voedsel halen..?
Wat me wel heel erg opvalt is als ze rond loopt dat ze soms als een zak water klinkt, dat ze echt enorm 'klotst'.
Ik heb dit ook aan de dierenarts verteld maar ze heeft er nooit echt iets over gezegt dus misschien is dit normaal?
Het is mijn eerste kat dus het is echt zoeken en proberen niet te doem-denken dat ik iets fout doe ofzo want ik geef echt heel veel om haar omdat ze zo lief en aanhangklijk is. (ze is een sphynxje

Maar de natte poep en slijm baren me toch nog zorgen.
Dus slijm bij het gaan en vaak ook een 5-10 tal minuten na het gaan hangt haar poep plots weer vol met (enkel) slijm. En soms zo veel dat het langst haar pootjes afloopt

Je hoort ook als dit gebeurt dus ik twijfel of het een windje is of het er gewoon door kracht uit komt.
Ze kijkt dan ook altijd zo schuldig, bijna alsof ze het beseft. Het arme schaapje.
Verder laat ze eigenlijk nooit geen windjes of toch niet dat we ooit gemerkt, geroken of gehoord hebben

Iemand nog tips of ideetjes wat we nog als volgende stap kunnen doen?
De DA stelde voor voor echo en eventueel buikje openen en biotopsy enzo.
Maar ze is ocharme nog geen jaar oud dus dat wil ik haar nog niet aan doen als het te vermijden valt met eerst andere dingetjes te proberen buiten de meest standaard dingetjes die we al geprobeerd hebben
(testen, probiotica, ontwormen, voeding, rauw voeding,..)
Misschien nog een keertje terug brokken proberen, maar de welke dan en wat als het bloed dan ook weer terug komt.
Ik las ook dat sommige kittens van de diaree af gaan als ze volwassen worden, maar wanneer word een kat als volwassen beschouwd? 1 jaar? 2 jaar?
Ideeën, suggesties en gedachten zijn zeer zeker zeer welkom!
Alvast super bedankt,
Liefs

Kira