Sinds een paar maanden hebben wij een prachtige rode kater genaamd Poes bij ons wonen. Hij is ongeveer 5 jaar oud, veel meer dan dat weten we niet over hem.
Hij is gecastreerd, maar ik vraag me af of dat wel 'goed' is gedaan. Poes raakt tijdens het melken altijd seksueel opgewonden en gaan dan rijden. De eerste keer dat hij dit deed rook ik ineens een vreemde geur, was hij klaar met melken en ging hij aan zijn piemeltje likken en vervolgens aan het spul dat hij had achtergelaten op de bank. Wanneer hij tijdens het melken weer gaat rijden, proberen we hem een beetje af te leiden zodat het niet weer zo ver komt. Ik vraag me af wat het goedje is en of hij niet toevallig nog een balletje in zijn lichaam heeft zitten. Dat zou het wel verklaren, en als dit het geval is lijkt het me goed dat er iets aan gedaan wordt.
We moesten toevallig met hem een paar keer naar de DA voor iets anders en heb dit toen aangegeven. De eerste DA heeft gevoeld maar kon zo snel geen balletje vinden in zijn liezen en buik. Mocht hij ooit geopereerd moeten worden, zouden ze dit mee kunnen nemen. De tweede DA gaf aan dat het zou kunnen dat hij veel te laat is gecastreerd en dat het dan nog steeds mogelijk is dat er vocht uit komt. Hij vermoedde niet dat er nog een balletje aanwezig was omdat Poes een smal koppie heeft, volgens hem hebben ongecastreerde katers een veel bredere kop.
Iemand die dit ook ooit heeft meegemaakt? En wie heeft e reen idee wat het zou kunnen zijn en wat er mee moeten doen? Alvast bedankt!