Gaudí heeft (net als zijn broer Dalí had) waterige urine met een te hoge eiwit/creatinine ratio. Dus ook hij aan de Semintra, maar daar ging hij meteen slechter van eten. Ik heb een tijdje een halve dosis gegeven, en daar had hij minder last van - maar ik ben er toch mee gestopt omdat ik goed eten belangrijker vindt.Raggiefriend schreef: 08 dec 2018 20:35 Urine is wel onderzocht, daar zaten eiwitten in. Waarde 10 (wat 4 moet zijn), dus aan de Semintra. Uit zijn laatste urineonderzoek kwam een waarde van 4.3 uit, is dus fors gedaald.
Dalí knapte destijds op van Fortekor (en later Semintra) - maar z'n broer kan er duidelijk niet goed tegen. Wie weet geldt dit ook voor Timo: je zou eens een weekje ofzo naar een halve dosis kunnen gaan, en kijken wat er gebeurt.
Ja, dat kan heel goed de druppel geweest zijn, waardoor het nierfalen opeens op de voorgrond is gekomen. Heeft hij Metacam injectie(s) gekregen, of heb je het oraal toegediend?Raggiefriend schreef: 08 dec 2018 20:35 Timo is zoveel afgevallen nadat er 2 kiezen zijn getrokken, hij wilde daarna niet meer eten. Heeft Metacam gekregen als pijnbestrijding/ontstekingsremmer wat de druppel is geweest voor het nierfalen. Omdat hij weigerde te eten heb ik bloedonderzoek laten doen waar nierfalen uitkwam. Is vervolgens 4 dagen opgenomen geweest waarna waardes weer daalden om vervolgens weer snel te stijgen, daarna weer 2 dagen IV infuus in de kliniek. Daarna is hij extreem snel afgevallen, en verloor al snel zijn fluffy vacht.
Dit doet me wel denken aan Dalí: die kreeg vanwege een probleem met een kiesje een dubbele dosis Metacam, terwijl bekend was dat hij nierfalen had.... Ik baal daar nog steeds van, die onbegrijpelijke voorliefde voor Metacam van de meeste dierenartsen. Daarvoor had Dalí ook al enkele keren Metacam gekregen; ik kan het natuurlijk niet bewijzen, maar mijn gevoel is dat hij daardoor nierfalen heeft opgelopen. Door dat voorval ben ik trouwens op dit forum terechtgekomen....
Dat tonicum is denk is vergelijkbaar met nutriplus gel, dus dan wordt het een beetje dubbelop. Want inderdaad moet je oppassen dat je niet teveel van die preparaten gaat geven. Voordeel van Reactiv is dat de meeste katten het heerlijk vinden, en dat je er desgewenst wat Mirtazipine doorheen kan doen - iets dat je voor Timo zou kunnen overwegen om hem meer te laten eten.Raggiefriend schreef: 08 dec 2018 20:35Reactiv tonicum ken ik niet, bedankt voor de tip! Ik geef Timo 2x daags Puur Nier, hierin zit Lespedeza en Soldidago, kan dit samen met Reactiv? Via spuitje in de mond toedienen is geen probleem, dat accepteert hij inmiddels redelijk goed. Verder geef ik Timo dagelijks een klein beetje nutriplus gel omdat ik daar goed zijn Puur nierpil in kan stoppen, anders lukt het mij niet om het te geven. Dit zijn ook hoog geconcentreerde vitamines voor zieke dieren te boosten. Daarnaast geef ik ook dagelijk Puur Omega 3. Ik moet uitkijken dat ik niet teveel vitamines en Omega geef dan goed voor hem is.