Hoi,
Een paar weken geleden is er blaasgruis vastgesteld bij mijn 7 jarige kater. Hij eet nu Specifiek FWS en FCD voer. Van het natte voer mag hij 1,5 pakje (150 gr) en van de brokjes 40 gr per dag.
De eerste weken nat gedaan en nu overgestapt op droog. Maar nu is het alsof hij steeds honger heeft - dit had hij niet bij het nat voer maar das ook aanzienlijk meer in mijn ogen. Na overleg met de dierenarts heb ik de 40 gr verhoogt naar 60 gr maar dat lijkt niet te helpen.
Hij schreeuwt om eten, zit bij zn bakje en zodra ik opsta om wat in de keuken te doen schreeuwt ie de boel bij elkaar. Heel gek. Hij eet goed, plast en poept goed - niets meer aan de hand. Maar het is nu echt niet fijn om thuis te zijn ;-(
Eind januari heb ik een check-up bij de dierenarts (dan zal hij ook ander voer voorschrijven, voorkomend ipv oplossend) maar tot die tijd zie ik dit geschreeuw niet zo zitten....
Heeft iemand tips? Advies? Ik neig naar meer eten geven, maar ja de voedingsvoorschriften zijn er niet voor niets - wil niet dat ie te dik wordt ofzo. Het is nu ook winter dus hij slaapt veel en wil niet naar buiten.
Lees graag tips en adviezen - alvast bedankt