Is het deze?
https://www.prinspetfoods.nl/kat/prins- ... poallergic
Maïs, gedehydreerde vis (haring)(26%), maïsgluten, dierlijk vet, rijst, gedroogde bietenpulp, heel eipoeder, gehydrolyseerde lever, cellulose, zalmolie, gist, inuline (bron van FOS), mineralen, fructooligosaccharide (FOS) (0.5%) en plantenextracten.
Die sensitive heeft als eerste
en derde ingrediënt mais. Dat zou niet mijn keuze zijn. Dat komt waarschijnlijk omdat het een hypoallergeen voer is. (alsof een kat niet allergisch voor al die andere ingrediënten kan zijn)
Maar het is nu echt niet zo dat ze van dit voer direct omvallen. Je kunt die zak best een keertje geven. Eigenlijk is geen enkel voer wat op de markt te krijgen is "echt" heel slecht. Maar er zijn natuurlijk gradaties en je wilt uiteindelijk wel het beste kiezen (wat betaalbaar is voor je portemonnee). Ik heb Bowy bijvoorbeeld 20 jaar lang Felix gelei natvoer gegeven (en de eerste 12 jaar ook whiskas brokjes). Daar is ze dus ook 20 mee geworden (hoewel de laatste 2 jaar nierfalen). Probleem was op een gegeven moment haar aan het nierdieet te krijgen. Want ze was dus wel verslaafd aan die Felix gelei. En daar moet je ook op letten dat ze niet verslaafd raken aan de smaakstoffen die in die goedkopere merken zitten.
Van Naturo kan ik de ingrediënten niet vinden maar daar geldt ook bovenstaand voor.