Nou hebben wij al maanden gepland dat we een kitten erbij gingen nemen, onze 3-jarige kater Kees is ongelofelijk lief, likt je hele gezicht af en geeft kopjes in overvloed.
Nou hebben wij hem geïntroduceert aan de geur van het nest en dat ging prima tot spinnen toe.
Vandaag was de dag: mijn kater hangt veel aan mij en voelt mijn emoties haarfijn aan. Dus ook mijn spanning.
Wij kwamen thuis met Kato en hij hoorde haar mauwen en reageerde daar nieuwsgierig op. Omdat Kato het best spannend vond (lange autorit etc.) vonden wij het beter als ze even apart ging. We hebben het kantoor zo ingericht met alles er op en eraan, zodat ze echt haar eigen plekje heeft.
Nu zit er tussen het kantoor en de woonkamer een glazen afscheiding en mijn kater zat er voor de kitten in de gaten te houden met grote pupillen. De kitten vond alles geweldig maar als ze voor mijn kater ging zitten begon hij te blazen en liep hij weg. De laatste keer schrok hij zo van haar dat hij blazend weg rende en is niet meer onder het bed vandaan gegaan

Onze kater is geen andere dieren gewend en wij denken dus ook dat hij gewoon erg bang is en gespannen.
Ik vind het nu heel eng om ze te introduceren omdat de kitten waarschijnlijk achter hem aan hobbelt, en dat mijn kater geen veilige plek kan opzoeken (hij is vreselijk in springen op meubels en is daar echt soepel in).
Hebben jullie tips? Wij hebben ons goed ingelezen en waren eigenlijk van plan om de kater elke dag een paar minuten in de ruimte te laten waar de kitten was, en de kitten er even uit te halen zodat die kan snuffelen aan de geur van onze kater.
Alleen nu weet ik het niet meer, help!