Sinds september 2017 heb ik mijn twee katten. Zij zijn inmiddels bijna anderhalf jaar

Skip is de kat waar het in dit verhaal om gaat. Hij is een speelse/drukke en aanhankelijke kat. Hij wil graag en zo vaak mogelijk mijn aandacht.
Sinds een maand of 2/3, blijft Skip constant mauwen. Vooral in de ochtend rond een uur of 5 (zij krijgen meestal rond 6:00 uur eten, dus dat kan ik nog wel begrijpen.)
Als ze om 6:00 uur eten hebben gekregen en ik weer naar bed ga. Blijft Skip maar hard mauwen en aan mijn kledingkast krabben. Het lijkt alsof hij wil dat ik uit bed kom, want als ik uit bed ben, stopt hij er even mee. Het is ook niet dat hij in de kast wil liggen, want als ik de kast open doen, gaat hij er niet in.
Eenmaal aan het ontbijt begint Skip wéér te mauwen. Dit keer in de keuken. Honger kan hij niet hebben lijkt mij? Dit zelfde gedrag vertoont hij ook in de avond. Ongeveer 2 uur na hun avondmaal gaat hij weer mauwen.
Ze krijgen de Sterilised 37 brokjes van royal canin, volgens de aanbevolen hoeveelheid.
Een paar maanden geleden (nu hun castratie) zijn ze naar de dierenarts geweest. De katten zijn kerngezond. Er is daarom (denk ik) ook geen reden dat hij niet lekker in zijn vel zit.
Skip begint nu niet alleen in de ochtend en avond, maar ook overdag te mauwen. Het lijkt er ook een beetje op alsof hij zich verveeld, maar dat weet ik niet zeker.
Heeft een van jullie hier ook ervaring mee? Graag hoor ik jullie verhalen!
Liefs,
Marit