Ik zie nu pas dat het laatste bericht van oktober 2017 is, een jaar geleden dus. Maar ik ga hier toch maar van me af schrijven. Vorige week donderdag begon onze kat Nero van 9 jaar zich opeens terug te trekken. Hij verstopte zich en als we bij hem in de buurt kwamen begon hij te blazen en zelfs te grommen. Bizar gedrag want hij is echt de liefste kat van de wereld, heeft serieus nog nooit uitgehaald. Ook wilde hij vanaf dat moment niet meer eten en of drinken. Dus de volgende ochtend zijn we direct met hem naar de dierenarts gegaan.
De dierenarts heeft een echo van zijn nieren gemaakt en heeft bloed afgenomen. Één van zijn nieren is waarschijnlijk altijd al te klein geweest om te functioneren en zijn andere nier was vergroot. Zijn waarderen waren:
Crea 1150
Ureum 50
Dat was behoorlijk schrikken maar we hebben hem vrijdag middag direct naar de dierenkliniek gebracht. Daar hebben ze hem 3 dagen gespoeld (wat duurden die dagen lang!) en maandag vertelde de dierenarts dat zijn crea gezakt was naar 300! Goed nieuws, want hoewel nog steeds veel te hoog, was het wel aanzienlijk verbeterd. Dus de dierenarts stelde voor om hem nog een dagje extra te houden zodat ze nog 1 dag konden spoelen om hopelijk zijn waardes nog meer naar beneden te krijgen.
Die dag erna (afgelopen dinsdag) heb ik mijn lieve katje opgehaald. Zijn waardes zijn niet meer gemeten toen door de DA. De eerste dag was thuis was hij nogal suf, maar hij at veel en hij dronk goed! De volgende dag (woensdag) was het alsof er nooit iets was gebeurd! Hij was speels, lief en hij at (speciaal nier dieet van de DA, Royal Canin Renal en Hills) en dronk goed.
Vannacht en vanmorgen heeft hij helaas gespuugd en hij drinkt minder. Ik heb overal glazen water in huis staan (hij drinkt heel graag uit een glas) en ik heb een fonteintje gekocht (kijkt hij niet naar om). De hele dag wilde hij vandaag niet eten, maar hij at net weer!!! Pfft stond hier te janken van blijdschap. Ik heb alle zakjes en smaakjes opengetrokken vanmorgen, zelfs verhit, maar hij wilde niets hebben. Dus dat hij nu wat brokjes heeft gegeten... Pfft wat een opluchting.
Ik doe nu bij jullie mijn verhaal omdat ik het kwijt moet, omdat ik weet dat er veel ervaring is met katten met nierfalen op dit forum. Sinds vrijdag heb ik het hele forum vanaf 2011 tot nu ongeveer 3 keer heb gelezen om alle ervaringen en tips in me op te zuigen als een spons.
Geen idee of er nog iemand actief is

Groetjes,
Marjan